Wszystkie banki zainwestowały taką samą kwotę i posiadają identyczny procent udziałów w Autenti – nie jest to jednak pakiet większościowy. Wskazane trzy banki reprezentują około 30% aktywów polskiego sektora bankowego. Najdłużej z Autenti współpracuje BNP Paribas, który wdrożył rozwiązania fintechu we wrześniu 2018 roku.

Ogłoszona dzisiaj umowa przyśpieszy digitalizację banków poprzez wdrożenie e-podpisu przeznaczonego dla klientów i kontrahentów. Nowe cyfrowe rozwiązania usprawnią procesy bankowe i będą miały korzystny wpływ na środowisko naturalne. Pomogą także uprościć i przyspieszyć obieg wewnętrznych dokumentów – czytamy w komunikacie.

Polskie banki inwestują 17 mln złotych w fintech Autenti

Według prognoz w 2023 roku globalny rynek podpisów elektronicznych będzie wart 5,5 mld dolarów. Oznacza to, że w ciągu zaledwie 5 lat wartość ta wzrośnie o ponad 1/3. Analizy rynku podpisów elektronicznych pokazują, że to sektor bankowy ma największy potencjał do wykorzystania rozwiązań związanych z cyfrowym obiegiem dokumentów.

Pomimo, że banki działające w Polsce uchodzą za jedne z najbardziej innowacyjnych na świecie, to wciąż wiele bankowych procesów wymaga złożenia podpisu na papierze. Wprowadzenie elektronicznego podpisu przyśpieszy tworzenie w pełni cyfrowej ścieżki obsługi klientów oraz uprości wewnętrzne procesy w bankach. Przykładowo Alior Bank chce w pierwszej kolejności wykorzystać rozwiązanie Autenti do podpisywania umów o pracę.

Autenti to polska firma, która powstała w 2014 roku. Oferuje rozwiązania umożliwiające podpisywanie dowolnych dokumentów online, na każdym urządzeniu z dostępem do internetu. Szybko, wygodnie, bezpiecznie i w zgodzie z przepisami prawa. Od swojego rynkowego debiutu fintech pozyskał ponad 250 klientów biznesowych, a także wysłał dokumenty do e-podpisu do blisko 95 tysięcy Polaków.

Inwestycja w Autenti jest kolejnym przykładem na to, że na co dzień konkurujące ze sobą banki potrafią współpracować. Kilka lat temu w ten sam sposób powstał Polski Standard Płatności, czyli operator BLIKA. Dzisiaj BLIK jest jedną z wiodących metod płatności w Polsce, a dzięki współpracy z Mastercard niedługo wyjdzie za granicę.