Na razie tryb ciemny jest dostępny tylko w IKO na systemach Android, ale PKO BP zapowiada, że już niebawem skorzystają z niego także użytkownicy sprzętu z iOS. W komunikacie czytamy, że popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń – od momentu uruchomienia Asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim ponad 540 tys. rozmów.

Asystent głosowy w aplikacji PKO Banku Polskiego wspiera też osoby niewidome i niedowidzące – został dostosowany do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS), po ich wykryciu aktywowany jest specjalny tryb zapewniający płynną obsługę głosową.

Dark mode w aplikacji IKO od PKO BP

Liczba aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 5,5 miliona. W ciągu ponad 8 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO 768 mln transakcji na łączną kwotę 212 mld zł. Od momentu uruchomienia IKO w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do aplikacji w sumie prawie 3,4 mld razy.

Najnowszym udogodnieniem w IKO jest wprowadzony właśnie tryb ciemny (dark mode). PKO Bank Polski jest pierwszym spośród banków na polskim rynku, który wprowadził taki tryb w aplikacji mobilnej. Jest to możliwość zmiany sposobu wyświetlania ekranu z jasnego na ciemny. Zamiast prezentować na ekranie smartfona teksty w ciemnych kolorach na jasnym tle, wyświetlane mogą być jasnokolorowe teksty na ciemnokolorowym tle.

Tryb ciemny ogranicza ilość światła emitowanego przez ekran telefonu przy zachowaniu odpowiedniego kontrastu i czytelności. W przypadku niektórych smartfonów może przyczyniać się również do oszczędzania baterii. Użytkownicy IKO mogą włączyć w ustawieniach aplikacji jasny lub ciemny motyw na stałe lub tryb automatyczny, który zmienia się zgodnie z ustawieniami w telefonie. Funkcja dostępna jest dla użytkowników korzystających ze smartfonów z systemem Android, w najbliższym czasie będzie też wprowadzona dla urządzeń z systemem iOS – czytamy w komunikacie PKO BP.

Asystent głosowy z udogodnieniami dla osób niewidomych i niedowidzących

Osoby niewidome i niedowidzące mogą teraz wygodniej korzystać z Asystenta głosowego IKO. Został on dostosowany do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS). To programy, które ułatwiają osobom niepełnosprawnym interakcję z urządzeniami mobilnymi, dzięki odczytywaniu tekstów, które pojawiają się na ekranie.

W przypadku wykrycia aktywnego czytnika ekranu, uruchamiany jest specjalny tryb Asystenta zapewniający płynną obsługę głosową – czytnik służy w takim przypadku do nawigacji i odczytywania niektórych elementów wyświetlonych na ekranie np. gdy pojawia klawiatura do potwierdzenia transakcji kodem PIN. Na początek wyświetlany jest również ekran informacyjny, wyjaśniający uruchomienie i zasady współpracy Asystenta z czytnikiem.

– To kolejne udogodnienie w Asystencie głosowym. Współpraca z czytnikami ekranów została dopracowana w konsultacji z osobami niewidomymi. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie bankowaniem za pomocą Asystenta. Przeprowadzanych jest w nim ponad 60 tys. dialogów miesięcznie, a to oznacza wzrost o ponad jedną trzecią od początku tego roku. Pracujemy żeby spełnić rosnące wymagania użytkowników i rozwijamy umiejętności językowe Asystenta oraz jego kolejne funkcje – powiedział Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.

Co jeszcze oferuje Asystent głosowy od PKO BP?

Asystent głosowy został udostępniony w aplikacji mobilnej IKO prawie rok temu. Przy jego pomocy można za pomocą mówionych lub pisanych poleceń m.in.: zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie.

W sumie Asystent głosowy IKO rozumie obecnie 250 tematów rozmów. Od momentu uruchomienia przeprowadził już ponad 540 tys. dialogów z klientami. Odnotowano w nim też ponad 1,1 mln wypowiedzi użytkowników. Wspieranych przez Asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać.