Z platformy Microsoft Teams w Banku Pekao skorzystało aktywnie w pierwszym miesiącu od uruchomienia 11 400 użytkowników. Wcześniej na MS Teams postawił także PKO Bank Polski.

Bank Pekao stawia na chmurę i Microsoft Teams

Aplikacja Microsoft Teams z pakietu O365 to narzędzie, które ma optymalizować pracę w zespołach, prowadzenie projektów i codzienną kooperację. Umożliwia nie tylko przeprowadzanie wideo- i telekonferencji, ale także pracę na dokumentach w różnych obszarach banku w czasie rzeczywistym. To usługa oparta na chmurze publicznej, a jednocześnie zintegrowana i współistniejąca z usługami wewnętrznymi.

– Wdrożenie Microsoft Teams w Banku Pekao pokazuje, że jesteśmy gotowi na to, aby działać w chmurze. Rodzi to wiele nowych możliwości rozwoju, a w pierwszej kolejności pozwoli na usprawnienie i ułatwienie pracy, także tej zdalnej i hybrydowej. Obecnie prowadzimy prace nad uruchomieniem kolejnych funkcjonalności Microsoft Teams i Office365, a docelowo platforma będzie zintegrowana z innymi aplikacjami w banku.  – mówi Justyna Solak-Rzytki, Dyrektor Departamentu Operacji i Utrzymania Banku Pekao.

– Obserwujemy ogromne przyspieszenie technologiczne, wielką potrzebę wzrostu kompetencji cyfrowych oraz gwałtowne zapotrzebowanie na rozwiązania chmurowe na polskim rynku. Umożliwiają one elastyczne działanie organizacji, budując kulturę dostępności, która nikogo nie wyklucza – podkreśla Paweł Jakubik, członek zarządu Microsoft w Polsce.

Warto przypomnieć, że kilka dni temu Microsoft nawiązał współpracę z Biurem Informacji Kredytowej. Celem partnerstwa ma być stworzenie m.in. zaawansowanej piaskownicy do testowania modeli biznesowych dla fintechów.