Takie dane przedstawia trzynasta edycja raportu „Reputacja sektora bankowego”. Zgodnie z opracowaniem ZBP 83% klientów darzy zaufaniem swego doradcę bankowego, a 75% jest przekonanych o bezpieczeństwie zdeponowanych w banku pieniędzy. Z kolei 81% Polaków uważa transakcje kartami płatniczymi za bezpieczne, a 67% nie ma żadnych obaw w trakcie transakcji zbliżeniowych.

Raport „Reputacja sektora bankowego” można pobrać tutaj.

Dlaczego Polacy ufają bankom?

– Badanie zostało zrealizowane dla Związku Banków Polskich przez instytut Kantar w dniach 11-22 marca 2019 r. na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie 1009 respondentów w wieku powyżej 15 lat metodą wywiadów bezpośrednich (CAPI) – czytamy w informacji prasowej.

Dane prezentowane w raporcie mogą napawać optymizmem. Poziom zaufania do banków rośnie, a Polacy coraz bardziej ufają także bezgotówkowym płatnościom. Najbardziej istotnymi czynnikami wpływającymi na poprawę zaufania wśród respondentów były: dbałość o klienta i fachowość obsługi, a także poczucie bezpieczeństwa i stabilizacja rynku. Wśród czynników spontanicznie wymienianych jako obniżających poczucie zaufania, ankietowani wskazywali przede wszystkim afery w bankach i instytucjach sieci bezpieczeństwa finansowego.

W stosunku do roku ubiegłego odnotowano także spadek nieufności wobec banków. Odsetek osób deklarujących brak zaufania do banków zmniejszył się o 7 punktów procentowych osiągając 19%. Z kolei 81% badanych zadeklarowało, że w ubiegłym roku miało w kontakcie z bankiem doświadczenia pozytywne. Tylko 23% osób ocenia swoje doświadczenia z tymi instytucjami jako negatywne.