Bilety komunikacyjne w IKO. PKO BP zachęca do korzystania z internetowego konta pacjenta

Fintek
Fintek
#govtech#PKO BP
Opublikowano: 20 lipca 2019, 11:34 Aktualizacja: 22 lipca 2019, 10:59

W aplikacji mobilnej PKO BP klienci mogą zakupić bilety komunikacji miejskiej – pierwszy napisał o tym Cashless.pl. Usługę dostarcza moBiLET. Bank zapowiadał wprowadzenie tej funkcjonalności na początku maja.

Zakup biletu komunikacji miejskiej w aplikacji mobilnej banku to bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie dla turystów tudzież osób, które nie są posiadaczami biletu miesięcznego, a z komunikacji miejskiej korzystają sporadycznie. 

 

Dodatkowa korzyść to brak konieczności instalowania osobnej aplikacji i doładowywania jej, co w nagłej sytuacji jest po prostu problematyczne. Możliwość zakupu biletu komunikacji miejskiej w aplikacji bankowej dostępna (od dawna) jest m.in. w Santanderze.

W IKO sposób zakupu biletu nie różni się specjalnie od tego w innych aplikacjach. Finezja technologiczna widoczna jest w kolejnym etapie – otóż już po zakupie biletu i wyjściu z aplikacji, użytkownik ma możliwość wygodnego dostępu do niego bez konieczności logowania do serwisu. To mała rzecz a cieszy, bo w przypadku kontroli biletu lub otwierania bramek w metrze, nie trzeba przechodzić procesu logowania do aplikacji tylko po to, by pokazać kod QR.

Bilet przesiadkowy zakupiony w aplikacji mobilnej banku działa też w metrze

Na pierwszej linii metra przy bramkach bagażowych znajdują się specjalne czytniki odczytujące kody QR biletów kupionych mobilnie. Na drugiej linii metra wciąż należy korzystać z darmowych papierowych wejściówek, ale ZTM zastrzega, że to tylko kwestia czasu i również na nowych odcinkach bramki będą otwierać się na kod QR.

Chcesz korzystać z najlepszej aplikacji mobilnej na świecie? Załóż konto w PKO BP

PKO BP zachęca do założenia Profilu Zaufanego promując Internetowe Konto Pacjenta

Od czasu gdy banki zaangażowały się w promocje usług publicznych, w tym możliwości zakładania Profili Zaufanego przy wykorzystaniu rachunku bankowego, ich popularność znacznie wzrosła. Nic więc dziwnego, że banki angażują się w promocję e-usług, chociaż pozornie nie mają one związku z działalnością bankową. Interfejs banku to niewątpliwie efektywna powierzchnia reklamowa. 

Internetowe Konto Pacjenta (pacjent.gov.pl) to nowa usługa publiczna, która umożliwia podgląd e-recept wydanych po 1 stycznia 2019 roku i e-skierowań. Można tu sprawdzić swoją historię leczenia oraz osób bliskich, które udzieliły nam odpowiedniego upoważnienia. Korzystając z Internetowego Konta Pacjenta obywatel może otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem bez konieczności wizyty w gabinecie – jest to wygodne dla osób przewlekle chorych.

By móc skorzystać z Internetowego Konta Pacjenta konieczne jest posiadanie potwierdzonego i aktywnego Profilu Zaufanego. Obecnie korzysta z niego już 4 mln Polaków! Profil Zaufany oczywiście można potwierdzić przez internet wykorzystując rachunek bankowy – opcja ta jest dostępna m.in. dla klientów PKO BP.

Chcesz korzystać z najlepszej aplikacji mobilnej na świecie? Załóż konto w PKO BP


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

bilety-komunikacyjne-w-iko-pko-bp-zacheca-do-korzystania-z-internetowego-konta-pacjenta