Wnioski można przesyłać online do 30 listopada br. Te w formie papierowej będą przyjmowane i realizowane od 1 sierpnia br. przez te same instytucje, które w tej chwili obsługują świadczenia wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”. Od 1 lipca w serwisach banku można też wnioskować o świadczenie 500+ na nowy okres.

W ciągu kilkudziesięciu godzin klienci złożyli blisko 53 tys. wniosków przez bankowość elektroniczną, To najwyższa liczba wniosków w ramach programu „Dobry start” złożonych do tej pory przez klientów banków.

Jak złożyć wniosek o „Dobry start” w iPKO i Inteligo?

  • należy zalogować się do iPKO  lub Inteligo i przejść do sekcji e-Urząd  i wniosku Dobry start („Oferty i wnioski” -> „Wnioski do złożenia”). Część pól zostanie wypełniona automatycznie na podstawie danych w iPKO, np. imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania czy rachunek bankowy, na który będą trafiać środki.
  • po wypełnieniu i wysłaniu wniosku będzie przekierowany do systemu informatycznego emp@tia. Na podany we wniosku adres e-mail zostanie wysłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO). Wysłany wniosek można pobrać tylko raz, od razu po  jego wypełnieniu.
  • organ prowadzący w gminie sprawdzi wniosek i poinformuje o pozytywnej decyzji na adres e-mail podany we wniosku.

300 zł – tyle wynosi kwota jednorazowego świadczenia dla uczniów w ramach programu „Dobry start”. Wyprawka przysługuje uczniom rozpoczynającym rok szkolny 2018/2019 za wyjątkiem tych, które w tym czasie pójdą do przedszkola lub tzw.”zerówki”. Dostaną ją uczniowie do 20 lub, w przypadku niepełnosprawności, do 24 roku życia. Osoby, które złożą wnioski do 31.08 otrzymają świadczenie najpóźniej do 30.09. Dla wniosków złożonych od 1.09 do 30.11 wyprawka będzie wypłacona najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku. Świadczenie przysługuje bez względu na dochód rodziny.

PKO Bank Polski/RT