Dane BNP Paribas wskazują, że niemal 755 tys. osób aktywnie korzysta z kanału internetowego, a blisko 426 tys. z mobilnego. Dodatkowo 221 tys. klientów banku korzysta z jego usług wyłącznie za pomocą smartfona. Bank posiada 162 tys. biznesowych użytkowników kanałów cyfrowych – to dane na koniec 2019 roku.

BNP Paribas zachęca do korzystania z bankowości elektronicznej

W ostatnim czasie BNP Paribas zachęca do korzystania z kanałów zdalnych również ze względu na rozprzestrzenianie się koronawirusa. Oprócz zachęcania klientów do korzystania z GOonline i GOmobile bank namawia też klientów do ograniczenia wizyt w oddziałach. Godziny pracy placówek zostały skrócone do przedziału 10:00-15.00. BNP Paribas zachęca też do korzystania z bankomatów i wpłatomatów oraz płacenia w sklepach i punktach usługowo-handlowych kartami zbliżeniowymi lub elektronicznymi portfelami Apple Pay i Google Pay.

W związku z pandemią koronawirusa BNP Paribas pozwala także zawiesić spłatę raty kredytu na 3 miesiące – oferta dotyczy zarówno rat kapitałowych, jak i odsetkowych. Propozycja jest skierowana do klientów indywidualnych oraz mikroprzedsiębiorców. Dotyczy to kredytów spłacanych w ratach, m.in. gotówkowych, samochodowych, hipotecznych i firmowych.

W zeszłym tygodniu BNP Paribas poinformował również o podniesieniu limitu transakcji bez PIN do 100 złotych. Na razie tylko dla kart Mastercard, ale bank ma intensywnie pracować, aby takie rozwiązanie było dostępne także dla posiadaczy plastików Visa. Próg płatności bez PIN do 100 złotych podniosła już większość banków – między innymi ING Bank Śląski, Bank Pekao, Santander, czy Alior Bank