Rozszerzenie zakresu współpracy nastąpiło w momencie, gdy wzrasta zapotrzebowanie na dostawy jedzenie – między innymi z powodu pandemii. Partnerstwo z Onfido pozwoli Deliveroo na szybsze podpinanie nowych dostawców do swojej platformy, dzięki czemu firma będzie mogła obsłużyć więcej dostaw i wykorzystać rosnący potencjał tego rynku.

Onfido i Deliveroo rozszerzają współpracę

Onfido to brytyjski fintech, który specjalizuje się w weryfikacji tożsamości online z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W kwietniu bieżącego roku Onfido pozyskało 100 mln dolarów na dalszy rozwój – między innymi w USA. Spółka została założona w 2012 roku, a obecnie z jej usług korzysta ponad 1,5 tys. firma na świecie (na przykład Revolut).

Dodatkowo brytyjski fintech ma w planach także stworzenie swoistej konkurencji dla biur kredytowych, czy metod weryfikacji online za pomocą loginów do mediów społecznościowych (np. Facebook ID). Ma to polegać na budowie cyfrowej tożsamości, która prawdopodobnie umożliwiałaby również stworzenie modeli scoringowych. Onfido planuje także rozwój swoich usług w tak zwanym obszarze GovTech – chodzi między innymi o głosowanie online.

Z kolei Deliveroo to jeden z największych dostawców jedzenia na świecie. Firma konkuruje między innymi z popularnym Uber Eatsem, ale nie jest jeszcze dostępna w Polsce.

/RT