W ten sposób można zatwierdzić wpłaty i wypłaty gotówki w złotych i walutach wymienialnych oraz polecenia przelewów w PLN. Już na wstępie można zadać sobie pytanie, kto jeszcze chodzi do oddziału zlecić przelew, albo wypłacić gotówkę? To coraz rzadsze zjawisko, ale trzeba pamiętać, że PKO to największy bank działający w Polsce, który posiada dużo starszych klientów. Takie osoby zazwyczaj nie korzystają z bankowości elektronicznej.

Cyfrowy podpis w placówkach PKO Banku Polskiego

Między innymi dlatego PKO Bank Polski rozwija różne metody autoryzacji transakcji w placówkach. Obok zdigitalizowanego podpisu klienci mogą korzystać także z kodów SMS. Jak to działa? W czasie przykładowej wypłaty środków użytkownik otrzyma SMS-a z kodem – wystarczy zatwierdzić dyspozycję i przekazać kod doradcy w oddziale. Autoryzacja kodami SMS jest już dostępna we wszystkich placówkach PKO Banku Polskiego.

Podpisy na tabletach to na razie testy. Usługa jest dostępna w wybranych placówkach w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Toruniu, Augustowie i Busku Zdroju. Klienci mogą otrzymać potwierdzenie przyjęcia dyspozycji w formie papierowego wydruku lub na adres e-mail wskazany do kontaktu z bankiem.

Pilotaż trwa w następujących placówkach:

  • Oddział 101 w Warszawie, Al. Jana Pawła II 25,
  • Oddział 7 w Krakowie, ul. Rynek Główny 21,
  • Oddział 2 w Poznaniu, ul. Roosevelta 22,
  • Oddział 2 w Toruniu, ul. Grudziądzka 4,
  • Oddział 1 w Augustowie, Rynek Zygmunta Augusta 10,
  • Oddział 1 w Busku Zdrój, Plac Zwycięstwa 18.