Deloitte to kolejna duża marka, która zdecydowała się na współpracę z Bridge to MassChallenge Warsaw – który jest częścią globalnego akceleratora startupów technologicznych – MassChallenge.

Deloitte, będąca jedną z największych firm doradczych na świecie, w trakcie rozpoczynającego się 15 stycznia br. 4-dniowego bootcampu (obozu szkoleniowego) w Warszawie, będzie swoją wiedzą i doświadczeniem wspierać 25 start-up’y z regionu CEE zakwalifikowane do programu. Łącznie aplikację złożyło aż 300 młodych firm. Najlepsza dziesiątka startupów wybrana w Warszawie, poleci w lutym na sesję warsztatową bootcamp do Bostonu.

Deloitte dołącza do programu jako partner merytoryczny. Głównym, diamentowym partnerem programu jest PKO Bank Polski – największy bank regionu CEE. Partnerami Bridge to MassChallenge Warsaw są także: Visa oraz PGE.

– Głównym celem udziału Deloitte w programie jest wspieranie w rozwoju i promowanie startupów z Europy Środkowo-Wschodniej oraz skrócenie ścieżki wychodzenia na rynek z rozwijanymi przez nie usługami i produktami – mówi Barbara Bona, Partner, Deloitte Polska.

– Program Bridge to MassChallenge Warsaw ułatwia międzynarodową ekspansję, która dla początkującej firmy, nawet dysponującej unikalną i innowacyjną technologią, ale niepodpartą wiedzą, rynkowym doświadczeniem i biznesowymi relacjami, jest często bardzo trudna lub wręcz niemożliwa. To ogromna wartość tego programu – dodaje.

Czytaj także: Aż 25 polskich spółek w rankingu Deloitte Technology Fast 500 EMEA

Spotkania z ekspertami

Wraz z dołączeniem Deloitte do programu, uczestnicy Bridge to MassChallenge Warsaw zyskują dostęp do ekspertów i mentorów specjalizujących się, m.in. w zakresie podatków i transakcji na rynkach międzynarodowych. Co więcej, startupy uzyskują szansę nawiązania współpracy nie tylko z Deloitte, ale również z firmami z wielu różnych państw Europy Środkowo-Wschodniej.

– Deloitte jest organizacją globalną, która w samym tylko regionie pracuje dla kilkunastu tysięcy klientów aktywnie poszukujących różnych innowacyjnych rozwiązań, możliwych do wdrożenia we własnych strukturach. Takich firm będziemy szukać również pośród uczestników programu Bridge to MassChallenge Warsawtwierdzi ekspert Deloitte.

Czytaj także: Rośnie apetyt inwestycyjny funduszy private equity

Obszary zainteresowania

Spektrum działania Deloitte jest bardzo szerokie.

– Jesteśmy otwarci na wszystkie ciekawe i innowacyjne rozwiązania, które byłyby odpowiedzią na wyzwania i potrzeby technologiczne firm, z którymi współpracuje Deloitte – mówi Barbara Bona z Deloitte.

– Z pewnością, szczególnie mocno będziemy przypatrywać się startupom oferującym rozwiązania z obszaru transformacji cyfrowej, fin-tech czy technologii multimedialnych. To właśnie w tych sektorach nasi klienci najmocniej potrzebują usprawnień i nowości – dodaje.

Deloitte od dawna angażuje się w promocję środowiska start-upów w Polsce. W tym roku już po raz dziewiętnasty przygotowuje ranking Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, który przedstawia najszybciej rozwijające się firmy technologicznie innowacyjne w Europie Środkowej. Eksperci firmy są również autorami dwóch edycji badania „Diagnoza ekosystemu startupów w Polsce”, w którym w skali od jednego do czterech młode polskie firmy uzyskały stopień dojrzałości wynoszący 1,93, a niespełna dwa lata później 2,1.

Model ten obejmuje pięć obszarów: finansowanie, regulacje prawne, kapitał ludzki, kapitał społeczny oraz otoczenie instytucjonalne. Polska najlepiej radzi sobie w obszarze otoczenia instytucjonalnego oraz regulacji prawnych, a najgorzej w obszarze finansowania i kapitału społecznego. Według szacunków ekspertów Deloitte w 2023 roku wartość dodana wygenerowana przez startupy może wynieść w Polsce 2,2 mld zł, a liczba stworzonych miejsc pracy ponad 50 tys.