W związku z dobrymi wynikami Allegro podwyższyło swoje oczekiwania dotyczące całego roku 2021. Spodziewa się, że wartość sprzedanych produktów (GMV) wzrośnie o około 20% r/r, przychody netto Grupy wzrosną o nieco ponad 30% r/r, a skorygowana EBITDA wzrośnie o około 20% r/r.

Przewidywania dotyczące nakładów inwestycyjnych w 2021 roku pozostają na niezmienionym poziomie 550–600 mln zł. Pieniądze te zostaną wykorzystane między innymi na budowę sieci automatów paczkowych Allegro.

Allegro zwiększa oczekiwania na 2021 rok

W I kw. 2021 roku wartość sprzedanych produktów na platformie Grupy osiągnęła 9,6 mld zł, co oznacza wzrost o 46,1% r/r. Przychody netto Grupy w tym okresie wyniosły 1,21 mld zł i były o 61,1% wyższe niż w I kw. 2020 roku. Największy, 82,2% udział w przychodach ogółem miał segment marketplace, usługi reklamowe odpowiadały za 8,4% przychodów, własna sprzedaż detaliczna za 4,9% oraz porównywarka cen Ceneo.pl za 4,1% – czytamy w komunikacie.

Założenia dotyczące nakładów inwestycyjnych w 2021 roku pozostają niezmienione na poziomie 550–600 mln zł. W I kw. 2021 r. wyniosły one 60,0 mln zł, wobec 43,5 mln zł w I kw. 2020 r. Inwestycje planowane na ten rok obejmują przede wszystkim dalszy rozwój platformy i jej funkcjonalności, po skokowym zwiększeniu skali działalności w 2020 r., a także nowe rozwiązania logistyczne, mające na celu dalsze usprawnianie dostaw. Chodzi między innymi o budowanie własnej sieci automatów paczkowych.

Wzrosty Allegro Pay

Dobry wyniki zanotował także fintech Allegro Pay, czyli rozwiązanie umożliwiające odroczone płatności. Usługa rozwija się i zyskuje na popularności, odnotowując trzycyfrowy wzrost kwartał do kwartału w zakresie kredytów konsumenckich.

– Po dynamicznym wzroście w 2020 roku, w pierwszym kwartale tego roku odnotowaliśmy dalszą poprawę rezultatów – zarówno pod względem miar operacyjnych kluczowych dla satysfakcji klientów, jak również samych wyników finansowych. Nieustannie usprawniamy obszary, które nazywamy podstawami handlu detalicznego, zapewniając najbardziej konkurencyjne ceny i zwiększając wybór, a także rozwijaliśmy nowe obszary działalności, takie jak Allegro Pay i platforma Allegro Biznes – powiedział François Nuyts, prezes Allegro (zdjęcie główne).

W pierwszym kwartale 2021 r. Allegro zatrudniło ponad 300 nowych pracowników, zwiększając łączne zatrudnienie do ponad 3,5 tys. osób.