„W chwili obecnej występują utrudnienia w korzystaniu z systemu bankowości internetowej. Nasi pracownicy pracują nad rozwiązaniem zaistniałej sytuacji. Przepraszamy za powstałe utrudnienia i zapraszamy do ponowienia próby logowania w późniejszych godzinach” – to odpowiedź Alior Banku na komentarz jednego z klientów na Facebooku. Odpowiedź została udzielona około godziny 15.15, co oznacza, że problemy wciąż mają miejsce.

Z awarią mierzą się także klienci Banku Pocztowego, a najświeższe komentarze niezadowolonych użytkowników miały miejsce jeszcze po godzinie 15.00. Poniżej komunikat banku z Facebooka.

Bankowe awarie to spory problem

Dziesiąty dzień miesiąca to okres wzmożonych przelewów – większość Polaków tego dnia otrzymuje wypłatę i płaci rachunki. Zdarza się, że bankowe systemy nie wytrzymują obciążenia, a to z kolei przysparza klientów o prawdziwy ból głowy.

Pod koniec zeszłego roku – 10 grudnia, doszło do poważnej awarii aż w 5 bankach jednocześnie. Ofiarami problemów padli klienci ING Banku Śląskiego, BNP Paribas, Pekao, Banku Millennium i Alior Banku. Użytkownicy nie mogli zalogować się do swojego banku za pośrednictwem serwisów internetowych i aplikacji mobilnych.

Przeciętny Polak sprawdza stan swojego konta 6 razy dziennie… Jeszcze częściej logujemy się na swoje rachunki w okolicach 10-tego dnia każdego miesiąca. Nie wspominając nawet o grudniowym, przedświątecznym szale zakupowym. Przyczyny awarii z końcówki zeszłego roku można zrozumieć, ale nie zmienia to faktu, że ciężko ją usprawiedliwiać. Na szczęście od tamtego czasu nie doszło do problemów o podobnej skali, ale pojedyncze awarie bankowe zdarzają się praktycznie każdego miesiąca.