Codzienne wstawanie i obowiązki to znakomita szkoła życia dla młodych, którzy rozpoczynają rok szkolny.

Czytaj także: Już oficjalnie! iPhone 8 zostanie zaprezentowany 12 września

Wyprawka szkolna. Kiedy zacząć rozmawiać z dziećmi o pieniądzach?

przyszłosc_materialna_dzieci

Dodatkowe zajęcia sportowe, korepetycje mają pomóc w przyszłości. Wielu rodziców stara się więc zapewnić jak najlepsze warunki rozwoju. To też wspaniała okazja do rozmowy o wspólnych celach, a także możliwościach ich sfinansowania. Obowiązki uczą systematyczności, tak pożytecznej w dalszym życiu dlatego początek roku szkolnego to dobry czas na zadbanie o stabilną przyszłość finansową swojego dziecka. Bo jak się okazuje życzenia rodziców w stosunku do dzieci są bardzo konkretne

Z badań przeprowadzonych przez Deutsche Bank Polska wynika, że ponad połowa rodziców – 55 proc. – marzy o tym, aby ich dzieci mogły sobie pozwolić na własne mieszkanie. W dużych miastach, liczących powyżej 250 tys. mieszkańców, ta sprawa jest najważniejsza aż dla 80 proc. z nich. Większości (powyżej 50 proc.) zależy także na tym, by miały one szansę realizacji własnych pasji, takich jak podróże czy gra na instrumencie. Co drugi rodzic życzy też sobie, by dziecko ukończyło studia w Polsce (blisko 50 proc.) lub zagranicą (13 proc.).

Czytaj także: Nowa rzeczywistość w polskich szkołach. Co z programami edukacyjnymi?

Takie potrzeby kosztują. Na szczęście rodzice są coraz bardziej świadomi konieczności odkładania pieniędzy na ten cel. Badania Deutsche Bank Polska pokazują, że robi to już 17 proc. rodziców.

– W karuzeli codziennych wydatków trudno jest pamiętać, aby regularnie odkładać pieniądze na przyszłość. Zawsze przecież jest pilniejsza potrzeba – lekcje angielskiego, szkolna wycieczka czy nowe obuwie. Dlatego warto mieć „nienaruszalną” lokatę, gromadzoną wyłącznie z myślą o wejściu dziecka w dorosłość. Może to znacząco pomóc w realizacji wielu marzeń i planów związanych z przyszłością dziecka– mówi Monika Szlosek, Dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej i Inwestycyjnej Deutsche Bank.

Z badań Deutsche Bank Polska wynika, że niemal co trzeci rodzic chciałby, aby jego dziecko prowadziło własny biznes. Postawę przedsiębiorczą wspierają głównie ojcowie (62 proc.). Według prof. Małgorzaty Bombol z SGH, eksperta Deutsche Bank Polska takie postawy są charakterystyczne dla klasy średniej we wszystkich krajach Europy. Ojcowie zdają sobie sprawę, że bez „wzięcia sprawy w swoje ręce” trudno dobrze prosperować w dzisiejszym świecie – mówi prof. Bombol.