Na wczorajszej konferencji CEO Facebooka odkrył karty w sprawie przejęcia firmy Oculus, która specjalizuje się w rozwoju technologii VR. Transakcja opiewała na 2 mld USD, a samo przejęcie zostało dokonane w marcu 2014.

Wirtualna rzeczywistość celem Facebooka

Zuckerberg ogłosił, że w następnej dekadzie firma zainwestuje w VR ponad 3 mld USD – donosi New York Times. Facebook już od dawna gotowy jest słono zapłacić za nowatorskie rozwiązania w sferze wirtualnej rzeczywistości – początkowo cena za przejęcie Oculusa miała wynosić 4 mld USD.

VR jest pewnego rodzaju niespełnionym marzeniem… Wiele firm próbuje rozwijać ją po swojemu, ale wciąż wychodzi to co najmniej średnio. Google, Magic Leap, Microsoft i Facebook – patrząc na to doborowe towarzystwo, można wyciągnąć jasny wniosek – w branży jest ogromny potencjał.

Niestety dzisiejsze okulary ( a w zasadzie gogle) umożliwiające korzystanie z wirtualnej rzeczywistości są średnio wygodne, ale niewykluczone, że z czasem zostanie opracowane nieco bardziej komfortowe rozwiązanie do cieszenia się dobrodziejstwami VR. Może właśnie Facebook przyłoży do tego swoją rękę.

Na razie gry i rozrywka

Na razie technologia znajduje swoje zastosowanie głównie do rozrywki – prym wiodą tutaj gry komputerowe. Chociaż powstają też inne inicjatywy związane z relaksem – na przykład w Warszawie z początkiem grudnia miało zostać otwarte pierwsze w Polsce kino VR.

Jest prawie pewne, że wraz z rozwojem VR będzie ona wykorzystywana również do innych celów. Pochodne VR, takie jak MR (Mixed Reality) i AR (Augmentet Reality) mogą znaleźć zastosowanie na przykład w branży odzieżowej.

Można wyobrazić sobie sytuacje, gdzie wchodząc do sklepu nie musimy przymierzać wszystkich ubrań, a wystarczy że staniemy przy specjalnym lustrze i będziemy je przeglądać – widząc siebie w odbiciu. Najlepiej tą sytuacje przedstawia poniższy film. Czy tak będą wyglądały sklepy przyszłości?

Któryś z potentatów musi wreszcie pchnąć do przodu wirtualną rzeczywistość i sprawić, ze będzie ona nie tylko efektowna, ale również efektywna, praktyczna i wygodna. Facebooku liczymy na Ciebie.