11 listopada obchodzimy nie tylko setną rocznicę odzyskania niepodległości, ale także dzień św. Marcina, z którym w Wielkopolsce związana jest tradycja wypiekania przepysznych rogali świętomarcińskich. W okresie od 4 do 17 listopada każdy może przez internet zamówić charytatywnego rogala dla siebie, bliskich, znajomych, kolegów z pracy.

Warto pomagać

Do przyłączenia się do akcji zachęcane są także firmy, które mogą obdarować słodkim upominkiem partnerów biznesowych lub pracowników. Akcja RogaLOVE to kontynuacja tradycji wypiekania rogali świętomarcińskich, a jednocześnie przedsięwzięcie mające na celu promowanie postaw charytatywnych w okresie obchodów Święta Niepodległości.

Tradycja rogali świętomarcińskich sięga XIX wieku. Podobno 11 listopada 1891 roku proboszcz parafii św. Marcina w Poznaniu zwrócił się do wiernych, aby zrobili jakiś dobry uczynek na rzecz najuboższych. Wtedy jeden cukierników, Józef Melzer, zaczął wypiekać rogale, które kupowali bogaci, aby następnie rozdać je najuboższym.

Szczytny cel

Cały dochód ze sprzedaży rogali zostanie przeznaczony na rozbudowę kliniki dla dzieci i młodzieży chorujących na nowotwór poprzez wsparcie dla Dzieciaki Chojraki – Stowarzyszenie Rozwoju Transplantacji Szpiku i Onkologii Dziecięcej. Jest to pierwszy i jeden z największych ośrodków leczenia nowotworów u dzieci i młodzieży w Polsce. Szacuje się, że koszt rozbudowy wyniesie 30 mln zł. Większość pokryje dofinansowanie z Unii Europejskiej, ale nadal potrzeba ponad 4 mln zł. Taką kwotę chcą zebrać organizatorzy akcji RogaLove. Jak dotąd, dzięki rogalowym przesyłkom udało się zgromadzić ponad 33 tys. zł.

Kwota zebrana w trakcie inicjatywy RogaLOVE zostanie także przeznaczona na zakup niezbędnego sprzętu medycznego. Szczegółowe informacje na jej temat dostępne są na stronie tutaj.

Hashtagi na pomoc dzieciom

Rogale świętomarcińskie już czekają na Ciebie:

W akcji może wziąć udział każdy – wystarczy kupić rogale na stronie tutaj. Mały rogal kosztuje 15,00 zł, duży – 60,00 zł, koszt wysyłki to 10 zł. Kurier dostarczy zamówienie pod wskazany adres w ciągu 24 godzin. Jest także opcja wysłania paczki do innego kraju. Trzeba się jednak pospieszyć. Jeśli chcesz, aby rogal dotarł do adresata przed 11 listopada, złóż zamówienie najpóźniej do 8 listopada do godziny 13:00.

Można też zachęcić znajomych w mediach społecznościowych do wsparcia zbiórki, publikując zdjęcie z rogalem i oznaczając je hasztagiem #rogaLOVE lub #Marcinytofajnechłopaki na Facebooku.

Organizatorzy liczą na wszystkich Marcinów – na ich szczególne zaangażowanie się w pomoc i zmotywowanie innych do działania – bo przecież #Marcinytofajnechłopaki. Jeśli więc masz na imię Marcin, zrób zdjęcie lub video z rogalem, oznacz je na swoim Facebooku lub Instagramie hasztagami #Marcinytofajnechlopaki oraz #RogalOVE. Ambasadorami akcji zostali już m.in. aktorzy Marcin Bosak i Marcin Perchuć.

Partnerami wspierającymi akcję RogaLOVE są: Miasto Poznań, Google Pay, Santander Bank, Beyond, kancelaria ANSWER, Poznań I Love You, agencja Brand Kolektyw. Partnerem logistycznym jest DPD. Stronę internetową akcji i elementy identyfikacji wizualnej zaprojektował partner kreatywny – agencja GoldenSubmarine. W social mediach akcję wspiera Katarzyna Bujakiewicz – ambasadorka Stowarzyszenia Dzieciaki Chojraki.