Więcej, lepiej, nowocześniej – FlixBus zastąpił Polski Bus

FlixBus Polska

FlixBus zadebiutował na polskim rynku w grudniu 2017 roku. Zastąpił popularnego Polskiego busa, który pare lat temu niejako dokonał sanacji w międzymiastowej komunikacji autobusowej. FlixBus poszedł krok dalej. Od wejścia na polski rynek uruchomił 40 nowych krajowych i zagranicznych tras. Łącznie polskie linie FlixBusa przewiozły do dziś cztery miliony podróżnych.

FlixBus uruchomił już ponad 40 nowych krajowych i zagranicznych tras, włączając tym samym do swojej siatki 80 kolejnych miast.

Łącznie od grudnia 2017 roku do tej pory FlixBus przewiózł cztery miliony pasażerów, z czego 56% stanowiły kobiety, a 44% mężczyźni. Najczęściej FlixBusa wybierały osoby w wieku 26-34 lata (31%), a co piąty podróżujący skorzystał z połączeń przesiadkowych. Ponadto 75% pasażerów oceniło podróż pozytywnie.

Największą popularnością cieszyły się następujące kierunki:

  • w Polsce: Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Rzeszów, Katowice, Łódź,
  • w Europie: Berlin, Praga, Budapeszt, Wiedeń, Brno, Ostrawa, Drezno.

Komfort pasażerów

W 2018 roku FlixBus pracował również nad wprowadzaniem udogodnień dla pasażerów, w tym przede wszystkim systemu rezerwacji miejsc. Obecnie system obejmuje tylko wybrane miejsca w każdym autobusie, ale na dwóch liniach firma testuje również system rezerwacji wszystkich miejsc. W kolejnych miesiącach projekt zostanie rozszerzony, a rezerwacja miejsca będzie możliwa także w aplikacji mobilnej. Od tego roku można również zarezerwować puste miejsce obok siebie, aby móc cieszyć się większą przestrzenią i prywatnością podczas podróży.

Zgodnie z zapowiedziami, siatka FlixBusa objęła zarówno duże miasta, jak i te mniejsze, dotychczas słabo skomunikowane. Na ten moment liczy około 40 miast w Polsce poniżej 80 tys. mieszkańców, w tym blisko 20 miejscowości poniżej 20 tys  – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.

Współpraca z Google Pay i dalszy rozwój

Latem FlixBus otworzył swój pierwszy w Polsce stacjonarny FlixShop na przystanku Metro Młociny. Dodatkowo pasażerowie kupujący bilet przez Internet lub w aplikacji mobilnej mogą od tego roku dokonywać wygodnych płatności za pośrednictwem systemu Google Pay.

Jest to dla nas bardzo budujące i motywuje do jeszcze intensywniejszej pracy nad rozkładem na 2019.W nadchodzącym roku planujemy zwiększyć ofertę o 50% – podsumowuje dyrektor zarządzający FlixBus Polska.

Obecnie zespół FlixBusa w Polsce przygotowuje się już do uruchomienia siatki połączeń na rok 2019, którą planuje zwiększyć o ok. 50%, uwzględniając kolejne miasta i regiony. Trwają już negocjacje z nowymi partnerami, a ich liczba wzrośnie dwukrotnie.  Już niebawem pasażerowie będą mogli także korzystać z systemu rozrywki pokładowej, który jest w fazie instalacji i programowania. Finalizowane są również prace nad wprowadzeniem możliwości zakupu biletów na pokładzie autobusu.