– Dzięki uzyskanemu finansowaniu jesteśmy dobrze przygotowani do nadchodzącego międzynarodowego rozwoju i planów ekspansji głównych filarów naszego biznesu, czyli FlixTrain i FlixBus – powiedział Jochen Engert, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility. Spółka FlixMobility jest obecna aktualnie na 36 rynkach na świecie.

Przyszłość dla rozwoju transportu intermodalnego

Nowe finansowanie pomoże FlixBusowi zbudować największą sieć autobusową w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Portugalii, umocnić wiodącą pozycję w Turcji, Francji i Europie Wschodniej, w tym w Polsce, oraz rozwinąć działalność kolejową FlixTrain w Niemczech, Szwecji i innych krajach. Ponadto firma już planuje wejście na nowe rynki po przymusowym zawieszeniu związanym z pandemią – zapowiedział André Schwämmlein założyciel i dyrektor generalny FlixMobility

– Chcemy, aby zielona mobilność była dostępna dla jak największej liczby osób, dlatego planujemy dalsze inwestycje na rynkach z ogromnym potencjałem, jak Stany Zjednoczone czy Wielka Brytania, ale także wzmocnienie naszej pozycji na kluczowych rynkach europejskich – komentuje Schwämmlein.

Latem ubiegłego roku spółka uruchomiła swoje pierwsze połączenia autobusowe do krajów bałtyckich oraz rozpoczęła budowę krajowej siatki połączeń w Wielkiej Brytanii i Portugalii. Dziś firma koncentruje się na dalszym rozwoju poprzez ekspansję na nowe i istniejące rynki. Oprócz globalnej sieci FlixBus w 36 krajach, od 2018 roku FlixMobility rozwija również sieć pociągów dalekobieżnych FlixTrain. Firma obsługuje obecnie połączenia FlixTrain po całych Niemczech, a na początku maja 2021 roku pierwsze zielone pociągi uruchomione zostały w Szwecji. Firma widzi przyszłość podróży zbiorowych w połączeniu pociągów i autobusów międzymiastowych.