Francuska gospodarka ma za sobą jeden z najgorszych kwartałów. Sektor bankowości, by zapobiec negatywnym skutkom kryzysu i sprostać oczekiwaniom klientów, inwestuje w fintechy. Banki takie jak BGŻ BNP Paribas i Société Générale, w ciągu ostatniego roku zakupiły wiele startupów, a swoim klientom oferują innowacyjne metody płatności i usługi online. O sprawie informuje serwis Reuters.

Francuzi obawiają się fintechów?

Dzięki ostatnim inwestycjom banków w nowoczesne technologie, francuscy klienci coraz chętniej z nich korzystają. Badania przeprowadzone przez firmę Deloitte pokazują, że jedynie 22% klientów zrezygnowałoby z usług swojego banku, na rzecz fintechów, co stanowi spadek o 4 punkty procentowe w porównaniu do roku poprzedniego. Wynika to z nowoczesnych rozwiązań i innowacji płatniczych, oferowanych przez banki – dzięki inwestycjom poczynionym w fintechy.

Badanie wykazało również, że 22% Francuzów jest otwartych na otwarcie rachunków w różnych bankach lub towarzystwach ubezpieczeniowych, co z kolei stanowi wzrost o 3 punkty procentowe w stosunku do zeszłorocznego badania.

Zaufanie kluczem do sukcesu

Najczęstszym problemem wymienianym w sektorze bankowym, jest brak zaufania ze strony klientów. Niechęć ta wynika nie tylko z afer kredytowych lub tych związanych z bezpieczeństwem danych osobistych . Wielu klientów wciąż ma negatywne podejście do innowacji i nowoczesnych technologii. Boimy się zmian, szczególnie jeśli chodzi o nasze finanse.

Francuskie banki obawiając się utraty klientów, inwestują w fintechy, by zapewnić użytkownikom jak najwięcej możliwości w metodach płatności. Edukacja klientów i inwestycje w startupy sprawiły, że aż 53% klientów wykazuje chęć do pozostania przy swojej sprawdzonej instytucji finansowej. Pokazuje to, że banki nie mają się czego obawiać – póki co.

Bill Gates powiedział, że „bankowość jest niezbędna, banki niekoniecznie”. Technologia idzie naprzód, a z biegiem czasu i wzrostem zaufania, coraz więcej klientów będzie chciało korzystać z nowych rozwiązań. Kluczowym elementem, by zatrzymać przy sobie klientów jest zaufanie. Duże banki nie powinny lekceważyć fintechów, lecz w nie inwestować.