Spotkanie inaugurujące działanie Fundacji miało miejsce 1 czerwca podczas kongresu Impact’17 w Krakowie.

Założycielami fundacji jest 6 spółek reprezentujących różne branże gospodarki: Dirlango, Ghelamco, MCI Capital, Onet – Ringier Axel Springer Polska, T-Mobile oraz Polpharma. Łączy je jednak wspólna idea – propagowania roli cyfryzacji jako kluczowego elementu w rozwoju. Polska ma bowiem potencjał by stać się regionalnym centrum innowacyjności, które harmonijnie wpisze się w proces dynamicznej cyfryzacji w całej Europie.

Czytaj także: Za „darmowy” roaming w Europie zapłacą telekomy i ich klienci

Digital Poland – o co chodzi?

– Polska jest krajem o ogromnym potencjale w zakresie rozwoju nowych usług i technologii. Jesteśmy
u progu nowej, tym razem cyfrowej transformacji, a celem fundacji Digital Poland jest wsparcie tego procesu. Ideę cyfryzacji w obszarze zdrowia chcemy wcielić w życie poprzez współpracę ze start-upami, instytucjami rządowymi i innymi partnerami w celu wdrażania innowacyjnych rozwiązań, skoncentrowanych na potrzebach pacjenta i systemu ochrony zdrowia. Chodzi o sprawniejszy proces diagnostyki, leczenia i profilaktyki. Będzie to miało ogromny wpływ na dostęp do leczenia i obniżenie jego kosztów. – powiedział Markus Sieger, Prezes Polpharmy.

Fundacja powołana została w Krakowie, w trakcie konferencji Impact CEE, jednak pracę nad jej stworzeniem, wyznaczaniem kierunków działania i celów prowadzone były od kilku miesięcy. Gościem specjalnym wydarzenia inicjującego Digital Poland był Mark Walder, założyciel Digital Switzerland oraz Prezes Ringier. Fundacja była także organizatorem dyskusji panelowej z udziałem przedstawicieli firm założycieli. Prócz Marka Waldera, w dyskusji udział wzięli Tomasz Czechowicz, Łukasz Wejchert oraz Aleksander Kutela, któremu powierzono funkcję Prezesa Fundacji.

– Chcemy korzystać z doświadczeń międzynarodowych spółek założycieli, know-how przyszłych członków oraz najlepszych praktyk z innych państw, aby wspomagać transformację cyfrową w Polsce. Skoro w tak innowacyjnej gospodarce jak szwajcarska znalazło się miejsce na tego typu fundację, z całą pewnością jest ono i w naszym kraju. Mam przekonanie, że Polska może się stać jednym z wiodących centrów globalnego ekosystemu przedsiębiorczości i innowacji cyfrowych – stwierdził Aleksander Kutela, prezes fundacji Digital Poland.

Cyfryzacja stanowi odpowiedź na gospodarcze, ale także zdrowotne wyzwania stojące dziś przed Polską. Przede wszystkim, jak podkreśla prezes Polpharmy Markus Sieger, ostatnia dekada i dynamiczny rozwój internetu dokonał ogromnych zmian w świadomości pacjentów. Oczekują oni pełniejszego i szybszego dostępu do informacji, chcą także aktywnie i świadomie brać udział w procesie leczenia. Wyzwaniem, z którym trzeba się będzie mierzyć już w najbliższym czasie będą także zmiany demograficzne i związane z nimi dynamicznie rosnące koszty leczenia.

– Polpharma jest jednym z liderów wdrażania rozwiązań cyfrowych na rynku farmaceutycznym. Chcemy dzielić się naszym doświadczeniem z innymi podmiotami, razem budować system, którego centrum stanowić będzie pacjent. Istnieje głęboka potrzeba tworzenia innowacyjnych i intuicyjnych rozwiązań zarówno dla pacjentów, lekarzy i placówek ochrony zdrowia, które wspierać będą jakość i efektywność w ochrony zdrowia w Polsce. – podsumował prezes Polpharmy.