Celem przedsiębiorstwa jest działanie na rzecz powszechności tego typu samochodów i poprawa ich bezpieczeństwa. System MDC 600 został zaprezentowany w praktyce w Audi Q7, podczas Konferencja Huawei Connect 2018 – „Activate Intelligence” –która odbyła się w Centrum  Shanghai World Expo w dniach 10-12 października. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej wydarzenia.

System oparty na sztucznej inteligencji

Nowoczesne rozwiązania takie jak sztuczna inteligencja (AI), wirtualna rzeczywistość (VR) czy rozszerzona rzeczywistość (AR) znajdują coraz większe zastosowania w wielu branżach, w tym również w motoryzacji. Jak podkreślał na konferencji Joy Huang, wiceprezes ds. linii produktów IT w Huawei, w przemówieniu zatytułowanym „Wspomaganie inteligentnych przedsiębiorstw poprzez innowacje w dziedzinie sztucznej inteligencji”, podkreślił, że w następnej dekadzie pojazdy autonomiczne głęboko odmienią ludzkie życie, a motorem tej zmiany będą innowacje. Autonomiczne samochody będą gromadziły i przetwarzały ogromne ilości danych z czujników, aby wspierać podejmowanie decyzji dotyczących kierowania pojazdem -dodał Huang.

Przyszłość motoryzacji

Wysoka moc obliczeniowa urządzenia MDC 600  oznacza, że można do niego podłączyć więcej zewnętrznych czujników (takich jak kamery, radary o milimetrowej długości fali, radary laserowe i GPS) oraz przetwarzać strumienie danych w czasie rzeczywistym. Dzięki temu autonomiczny pojazd będzie działał szybciej, bezpieczniej i bardziej niezawodnie, lepiej radząc sobie ze skomplikowanymi sytuacjami na drodze.

W dodatku Huawei MDC nie potrzebuje komponentów szczególnie podatnych na awarię, takich jak wentylatory. Zmniejsza to rozmiary produktu i ogranicza wpływ na istniejące konstrukcje samochodów. Warto zauważyć, że bazowa platforma sprzętowa działa pod kontrolą systemu operacyjnego ROS (robot operating system),co przekłada się  na bezpieczniejszą jazdę pojazdem autonomicznym. Rozwiązanie to zostało pokazane w modelu Audi Q7, partnera motoryzacyjnego Huaweia.