– Nowe oprogramowanie klasy RPA (Robotics Process Automation) zostało stworzone w całości przez ING. Oferta w tym zakresie obejmuje usługi wdrożeniowe oraz narzędzie – czytamy w komunikacie ING Banku Śląskiego.

ING Bank Śląski stawia na sztuczną inteligencję i roboty

RoboPlatform ma się wyróżniać dużą elastycznością i możliwością szybkiego wdrażania robotów. Obsługuje dwa tryby pracy: nadzorowany i autonomiczny. W pierwszym trybie roboty są wirtualnymi asystentami w czasie rzeczywistym, które wspierają pracowników, znacząco poprawiając ich wydajność poprzez wykonywanie powtarzalnych zadań w szybszy i bardziej niezawodny sposób. Natomiast w trybie autonomicznym procesy mogą być wykonywane bez ludzkiej ingerencji. Roboty pracują według ustalonego harmonogramu lub są uruchamiane przez określone zdarzenia.

W ING Banku Śląskim obecnie funkcjonuje ponad 1500 robotów, z których większość wspiera procesy w obszarze operacji bankowych, ryzyku oraz finansach. Ich zastosowanie sprawdziło się też w jednostkach Grupy ING w innych krajach. Grupa oferuje pełny zakres usług robotyzacyjnych, zaczynając od przeglądu procesów, przez szkolenia, aż po wdrożenie. Finalnym produktem ma być robot, który automatycznie realizuje proces klienta.

Bank ING obecnie pracuje nad połączeniem technik robotyzacji oraz sztucznej inteligencji. Dzięki temu roboty, oprócz automatyzacji czynności, będą posiadały możliwości realizowania złożonych procesów. Przykładem takiego zastosowania może być klasyfikacja korespondencji przychodzącej od klientów – wyjaśnia ING Bank Śląski w komunikacie.

Jeśli chcecie dowiedzieć się jak sztuczną inteligencję wdrażają inne banki w Polsce, to zachęcamy do zapoznania się z podlinkowanym tekstem. Warto zajrzeć także do materiałów poświęconych bezpośrednio PKO Bankowi Polskiemu i Alior Bankowi.