Ten sam bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami. Obsługa za pomocą Asystenta Google to kolejna nowość dla klientów InPost. Wcześniej firma wprowadziła między innymi możliwość otwierania Paczkomatu za pomocą aplikacji, czy obsługę zamówień i dostaw z AliExpress.

Klienci InPostu mogą porozmawiać z Asystentem Google

– ChatBot Mat spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez naszych klientów, dlatego zdecydowaliśmy się na użycie go w kolejnym kanale kontaktu – Asystencie Google. Jestem przekonany, że to rozwiązanie sprawi, iż nasza usługa będzie bardziej dostępna i wygodna między innymi dla osób z niepełnosprawnościami. Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, czy informacje o nowych usługach – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

ChatBot Mat pomoże klientowi zlokalizować paczkę na przykład wtedy, gdy wybrany przez niego Paczkomat jest przepełniony lub uszkodzony, a także gdy nie odebrano przesyłki w Paczkomacie w ciągu 48 godzin. Paczka nie powróci wtedy do oddalonego o wiele kilometrów oddziału InPost, lecz do Punktu Odbioru Paczek (POP) – skąd będzie można ją odebrać. Firma Rafał Brzoski obsługuje już 6 tys. Paczkomatów na terenie całej Polski.

InPost to nie pierwsza firma w Polsce, która udostępniła obsługę klientów za pomocą Asystenta Google. Wcześniej zrobiły to między innymi PZU, ING Bank Śląski, czy Frisco.