CSR to inaczej społeczna odpowiedzialność biznesu. Chodzi tutaj o strategie zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe, czy potrzeby różnych grup interesu. Co do zasady CSR nie może być jedną akcją, a musi być na stałe wpisany w strategię firmy.

Jak realizować działania CSR w fintechach?

– W przypadku naszej niedawno zakończonej akcji CSR skupiliśmy się na działaniach lokalnych. Ponieważ od lat firma ma swoją siedzibę w Poznaniu i większość pracowników jest właśnie z tego miasta, dlatego skupiliśmy się pomocy w tym regionie. Swoją pomoc kierowaliśmy też do lokalnych placówek, takich jak Fundacja Pomocna Mama, czy lokalny Dom Samotnej Matki. Wybraliśmy te placówki z tego powodu, że w ostanim czasie kiedy wiele firm niestety cięło koszty, to takim cięciom podlegały także budżety przeznaczone na pomoc dla tego typu przedsięwzięć. I właśnie te placówki straciły większość swoich kontrahentów w tym zakresie – mówi Katarzyna Szulc, talent aquistion specialist w Tpay.

Z biznesowego punktu widzenia CSR jest formą budowania zaufania do marki i kształtowania opinii o danej marce na rynku. Przekłada się to na relacje z klientami, kontrahentami, czy pracownikami – wyjaśnia Katarzyna Szulc. Wdrażając rozwiązania CSR firmy technologiczne powinny zastanowić się co jest ich wyróżnikiem na rynku i jakie mają możliwości biznesowe. Na tej podstawie można dopasować odpowiednią inicjatywę.

Z Katarzyną Szulc rozmawiał Rafał Tomaszewski. Podcast jest dostępny między innymi na Spotfiy, Soundcloud oraz YouTube.

Pozostałe podcasty znajdziecie pod tym linkiem i w zakładce Fintek Extra.

Wersja audio:

Podcast na YT: