Marketing afiliacyjny to technika marketingu internetowego, oparta na współpracy między reklamodawcą (sprzedawcą), a niezależnymi podmiotami, które w zamian za udostępnienie na swoim serwisie odnośnika do strony reklamodawcy otrzymują prowizję za sprzedane produkty, które zostały zakupione po przekierowaniu z danej strony.

Platforma sprzedażowa oferuje przeszkolenie oraz pomoc swoich doradców w dostosowaniu stron partnerów do sprzedaży i przygotowaniu reklamy. Potencjalny partner, aby dołączyć do programu partnerskiego eBay, musi założyć konto na stronie reklamodawcy. Następnie pobieramy wtyczkę Smart Share dla przeglądarki Chrome. W taki sposób uzyskujemy dostęp do towarów dostępnych zarówno na niemieckiej jak i polskiej platformie eBaya.

Polski rynek e-commerce rośnie jak na drożdżach

Polacy coraz częściej, robią zakupy przez Internet czego dowodzi prognozowany zysk w branży na koniec 2018 roku, który ma wynieść pomiędzy 40 a 45 mld złotych. Warto, więc zostać pośrednikiem platform sprzedażowych takich jak eBay, tym bardziej że rynek dopiero wydobywa się z niszy.

Potencjalne zarobki zależą od czasu dokonania zakupu, wcześniejszych zakupów klienta na eBayu oraz kategorii produktu. Jeżeli zakup zostanie zrealizowany w ciągu 24 godzin, członek ePN zyskuje od 50 do 70 proc. od dokonanej transakcji. Informacja, kiedy i ile dokonano zakupów po przekierowaniu z serwisu pojawia się następnego dnia. I teraz informacja kluczowa – koszt dołączenia do programu partnerskiego to 10 dolarów miesięcznie (trzeba uzyskać łączne przychody na poziomie minimum 10 dolarów, to koszt uczestnictwa w programie).

Tutaj stawiamy kropkę.