JP Morgan Chase nie ma ostatnio szczęścia do fintechów. W czerwcu bank ogłosił, że zamknie Finn, czyli bank mobile-only, którego docelową grupą klientów byli millennialsi. Pomysł okazał się – dyplomatycznie rzecz ujmując – nietrafiony. Teraz przyszła kolej na wygaszenie aplikacji Chase Pay, która zostanie wyłączona na początku 2020 roku.

Chase Pay to oparta na kodach QR aplikacja do płatności w internecie. Powstała w 2015 roku i była już drugą z kolei próbą wejścia na rynek płatności w e-commerce. Niestety, nie spotkała się ona z dostatecznym zainteresowaniem użytkowników, którzy preferują rozwiązania dostarczane przez BigTechy – Apple, Google czy Samsung – czytamy w serwisie Finextra.

Płatności to trudny biznes

W zeszłym roku bank podjął wysiłek zwiększenia atrakcyjności swojego produktu m.in. poprzez integrację z technologią Samsung Magnet Pay Secure. To zwiększyło dostępność usługi, ale najwyraźniej efekty nie były zadowalające. Łącznie JP Morgan Chase zainwestował w Chase Pay ok. 100 mln dolarów.

Chase Pay to aplikacja pełniąca funkcję mobilnego portfela, gdzie użytkownik mógł zapisać dane swoich kart płatniczych oraz lojalnościowych. Aplikacja wykorzystuje zarówno technologie NFC, jak i kodów QR. Ponadto funkcjonowała jako metoda płatności w e-commerce – wystarczyło kliknąć w przycisk Chase Pay na stronie internetowej sklepu, a następnie zatwierdzić transakcję.