Nowa usługa KIR została wpisana przez Ministerstwo Cyfryzacji do rejestru dostawców usług zaufania. Dzięki mSzafir można podpisywać  wszelkie dokumenty w formacie PDF, np. umowy, wiążące oferty handlowe, e-faktury, pisma do administracji publicznej – z wykorzystaniem urządzenia mobilnego, smartfonu czy tabletu. mSzafir może być wykorzystany do uwierzytelnienia e-dokumentów w administracji publicznej, w relacjach z dostawcami usług przy podpisywaniu umów czy w medycynie. Kwalifikowany podpis elektroniczny złożony za pomocą mSzafir, jest zgodny z wymaganiami eIDAS i ma moc prawną równoważną podpisowi własnoręcznemu.

Promocja na mSzafir

mSzafir umożliwia prowadzenie spraw prywatnych, biznesowych i urzędowych z wykorzystaniem Internetu. Aby ułatwić dostęp do rozwiązania jak najszerszej grupie klientów, do końca kwietnia br. KIR oferuje 30 proc. rabat na dowolny pakiet podpisów mSzafir.  Klienci PKO Banku Polskiego jako pierwsi mogą zdalnie kupić podpis elektroniczny. Jest to możliwe dzięki usłudze e-Tożsamości, która online zweryfikuje tożsamość jego użytkownika.

Przed wydaniem certyfikatu „w chmurze” konieczne jest potwierdzenie tożsamości jego użytkownika – teraz można to zrobić bez wychodzenia z domu, za pomocą zdalnej weryfikacji tożsamości. Z tej opcji mogą korzystać już  klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo. Trwają prace, które pozwolą na udostępnienie usługi klientom kolejnych banków.

PKO Bank Polski jest pierwszą instytucją, która identyfikuje tożsamość na potrzeby wydawania kwalifikowanych podpisów elektronicznych w chmurze mSzafir.

– Sektor bankowy ma najsilniej zweryfikowaną tożsamość swoich klientów dlatego jej wykorzystanie w dobie cyfryzacji usług stanie się coraz bardziej powszechne. Usługa zdalnego potwierdzania tożsamości dostępna w PKO Banku Polskim otwiera drzwi do wielu rozwiązań e-administracji czy usług komercyjnych. Jest konieczna do ich rozwoju i rozpowszechniania wśród obywateli. Możliwość korzystania z podpisu elektronicznego w chmurze to kolejna usługa po mojeID, która wykorzystuje identyfikację bankową klienta –  mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego

– mSzafir wprowadza nową jakość w korzystaniu z kwalifikowanego podpisu elektronicznego, bo dzięki przejściu od konieczności stosowania karty kryptograficznej i czytnika do rozwiązań chmurowych oraz dostępności z każdego urządzenia, jest usługą w pełni cyfrową. Ze względu na sytuację epidemiologiczną oraz mając na uwadze przede wszystkim potrzeby osób pracujących zdalnie, przyspieszyliśmy decyzję o wdrożeniu mSzafir i udostępnieniu rozwiązania w promocyjnej cenie. W kontekście gwałtownie rosnącego zapotrzebowania na kompleksową elektronizację obsługi procesów administracyjnych i biznesowych, mSzafir jest innowacją gwarantującą zachowanie bezpieczeństwa nie tylko w świecie cyfrowym – mówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR.

Jak kupić podpis kwalifikowany?

Można zrobić to  w sklepie internetowym Szafir. Wystarczy potwierdzić swoje dane za pomocą bankowej identyfikacji klienta e-Tożsamości. Klienci PKO Banku Polskiego, którzy korzystają z bankowości elektronicznej mogą sami utworzyć ją w iPKO. Kolejnym krokiem w drodze do uzyskania podpisu jest pobranie certyfikatu kwalifikowanego i aktywowanie aplikacji mobilnej mSzafir. Następnie zalogowanie się i wybranie  dokumentów do podpisu. Cały proces odbywa się  bez podpisywania papierowych czy elektronicznych umów.