21 listopada 2017, 09:00:Forum Zarządzania Internetem 2017 - Centrum Nauki Kopernik, Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, Polska

Klienci PKO BP rozliczą podatek przez serwisy transakcyjne

Prawie miliard złotych zysku PKO Banku Polskiego

Klienci PKO Banku Polskiego mogą już skorzystać z uproszczonej drogi rozliczania podatku dochodowego. W serwisach iPKO i Inteligo został uruchomiony wniosek PIT-WZ. Wystarczy go wypełnić, a urząd skarbowy przygotuje na tej podstawie wstępne rozliczenie PIT-37 i złoży je w imieniu podatnika. To kolejne ułatwienie dla klientów banku – wcześniej zyskali dostęp do wniosków świadczenie z programu 500+, PUE ZUS i opcję zakładania Profilu Zaufanego (eGO).

Wniosek PIT-WZ jest dostępny w serwisach transakcyjnych PKO Banku Polskiego iPKO i Inteligo w zakładce e-Urząd. Mogą z niego skorzystać wszyscy pełnoletni klienci banku, którzy rozliczają się składając PIT-37 indywidualnie, wspólne ze współmałżonkiem lub jako rodzic samotnie wychowujący dzieci.

We wniosku PIT-WZ można wskazać m.in. kwoty kosztów uzyskania przychodu, ulgi rehabilitacyjnej, odliczenia z tytułu ulgi na dzieci i organizację pożytku publicznego, której chcemy przekazać 1% podatku. PIT-WZ można wypełniać od  15 marca do 18 kwietnia 2017 r.

Złożenie wniosku potwierdza się kodem z narzędzia autoryzacyjnego, a w ciągu pięciu dni roboczych Urząd Skarbowy przesyła wstępnie wypełnione zeznanie podatkowe. Można je odrzucić lub zaakceptować do 2 maja 2017r., podpisując np. Profilem Zaufanym, również dostępnym w serwisach iPKO i Inteligo.

– Wdrożenie wniosków o rozliczenie podatków to kolejny krok w realizacji strategii naszego banku na lata 2016-2020. Jej istotną częścią jest udział w kreowaniu rozwiązań e-państwa – korzystających z już dostępnych bezpiecznych i przyjaznych rozwiązań wypracowanych przez bankowość elektroniczną. Klienci doceniają ułatwienia, które niesie za sobą wykorzystanie serwisów transakcyjnych do załatwiania spraw urzędowych. Statystyki korzystania z poszczególnych funkcji e-urzędów pokazują, że ta opcja jest dla nich naturalna i prosta, o wiele wygodniejsza niż dotychczas dostępne możliwości. – komentuje Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego.

To kolejna usługa urzędowa dostępna dla klientów banku z poziomu serwisów transakcyjnych. PKO Bank Polski był pierwszym bankiem, który udostępnił opcję zakładania Profilu Zaufanego (eGO) przez serwisy iPKO i Inteligo. Od 1 kwietnia 2016 r. klienci banku mogą też składać przez bankowość elektroniczną wnioski o świadczenie z programu 500+, mają też dostęp do PUE ZUS.

[informacja zewnętrzna]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone
  • red

    Ja już złożylem w ten sposb, mega ułatwienie

  • turystka

    skorzystalam z opcji i nietylko ja. Czekam na kolejne ułatwienia dla nas,klientów 🙂