Takie spółki jak Mastercard, PayPal, First Data czy banki działające w Polsce (między innymi mBank czy PKO BP) aktywnie wspierają Orkiestrę. Umożliwiają dokonywanie bezgotówkowych darowizn – zarówno w terminalu u wolontariuszy, a także online. Co więcej uczestniczą również w licytacjach i dokładają się do puli darowizn zbieranych przez WOŚP.

Fintechy angażują się pomoc WOŚP

Przykładowo Mastercard przekazał na rzecz Fundacji samochód z kultowego serialu „Knight Rider” – wykonany przez Braci Collins. Auto można było licytować na Allegro od połowy grudnia. Dodatkowo już po raz siódmy odbyła się akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za wpis każdego, unikalnego, użytkownika opublikowany w dniu Finału na Twitterze, Mastercard przekazał 5 złotych na konto Orkiestry. W sumie w ten sposób udało się zgromadzić ponad 193 tys. złotych.

Z kolei mBank przygotował akcję „100 za 100”, w ramach której za każdy dzień, w którym na konto WOŚP wpłynęło 100 wpłat od klientów, mBank dołożył 100 tysięcy złotych. Dzięki temu mBank przekazał na konto Orkiestry dodatkowe 2 miliony złotych. W trakcie 28. Finału odbyła się także licytacja 70 dzieł sztuki z kolekcji mBanku. Wśród nich tej najcenniejszej – pracy Juliana Fałata „Wyjazd na polowanie”.

Podczas wszystkich dotychczasowych Finałów, Orkiestra zebrała i wydała na wsparcie polskiej medycyny łącznie ponad 1,1 mld PLN. W tym roku Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zbierała środki na zakup najnowocześniejszych urządzeń dla ratowania życia i zdrowia dzieci potrzebujących różnego rodzaju operacji. Orkiestra skupiła się przede wszystkim na takich dziedzinach medycyny dziecięcej jak chirurgia ogólna, kardiochirurgia czy neurochirurgia.