Wcześniej zdalną sprzedaż polis zaoferowały także Nationale-Nederlanden i Generali. Rozwiązania z zakresu InsurTech okazują się bardzo przydatne w czasie pandemii.

MetLife udostępnia zdalną sprzedaż polis

W komunikacie MetLife czytamy, że sam proces sprzedaży został uproszczony, aby umożliwić płynniejsze i szybsze zawarcie umowy za pomocą rozwiązań zdalnych. Zdalnie przeprowadzana jest analiza potrzeb, a wszystkie dokumenty związane z zawarciem umowy ubezpieczenia, np. kalkulacja wysokości składki, ogólne warunki ubezpieczenia, spisany zdalnie wniosek o ubezpieczenie, oraz inne ważne informacje, przesyłane są klientom elektronicznie.

MetLife zaznacza, że w jego produktach nie ma wykluczenia pandemii czy epidemii, w tym koronawirusa. Zachorowanie na COVID-19 oraz jego następstwa są objęte standardową ochroną, w zakresie określonym przez daną umowę ubezpieczenia. Świadczenie jest wypłacane, kiedy klient ma w polisie ochronę w przypadku pobytu w szpitalu z powodu choroby, z uwzględnieniem okresu karencji, który jest określony w ogólnych warunkach ubezpieczenia.

Usługi assistance dostępne w ramach wybranych umów dodatkowych również nie zawierają wykluczeń z tytułu pandemii. Klienci, którzy np. mają umowę Konsultacja Medyczna czy Druga Opinia Medyczna mogą dodatkowo korzystać, bez wychodzenia z domu, z drugiej konsultacji medycznej.