12 października 2017, 09:00:V edycja Marketing Progress - Kino Nowe Horyzonty, Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, Polska

Koniec z darmowym „Uchem Prezesa”

Obecny sezon serialu Roberta Górskiego kończy się 18 maja. Kolejne przygody „Prezesa” nie będą już dostępne na YouTube, tylko na platformie ShowMax. Serwis VOD zajmuje się produkcją programu od lutego 2017 roku.

Do tej pory po pojawieniu się odcinków na ShowMaxie, były one umieszczane na YT po kilku dniach. Teraz taka praktyka przestaje obowiązywać. Dwa ostatnie odcinki pierwszego sezonu dostępne będą wyłącznie na Showmaxie. Fani serialu mogą jednak obejrzeć je za darmo, ponieważ przez pierwsze dwa tygodnie korzystanie z platformy VOD jest darmowe.

Potem cena wynosi 19,90 zł za miesiąc. Dwa ostatnie odcinki pierwszego sezonu – nr 15 i 16 pojawią się odpowiednio 11 maja i 18 maja. Nowy sezon „Ucha Prezesa” wystartuje po kilkumiesięcznej przerwie – prawdopodobnie po wakacjach. Poniżej screen z oficjalnego konta „Ucha Prezesa” na Facebooku.

Ucho Prezesa tylko na ShowMax.
Czytaj także: Szopi.pl – czyli zakupy spożywcze bez wychodzenia z domu

„Ucho Prezesa” w liczbach

Kilka tygodni temu na Fintek.pl poruszaliśmy kwestię zarobków serialu Roberta Górskiego i innych „jutuberów”. Z naszych szacunków i danych serwisu Social Blade wynika, że „Ucho Prezesa” zarobiło 300 tysięcy złotych przez całą swoją działalność i 24 tysiące zł za luty. Sam Robert Górski twierdzi jednak, że na programie zarobił jedynie 60 tysięcy złotych. Niewykluczone – bo do zysków z programu dochodzą jeszcze wydatki na jego produkcję. Po więcej szczegółów odnośnie zarobków „Ucha Prezesa” i jutuberów odsyłamy do naszego tekstu.

Niestety dla twórców serialu w ostatni czasie widać tendencję spadkową w odsłonach na YT. Pierwszy odcinek zanotował prawie 9 mln wyświetleń, czwarty 7,7 mln, piąty 5,2 mln, a dziesiąty, dwunasty i trzynasty nie przekroczyły 5 mln odsłon. Czy usunięcia „Ucha” z YouTube wpłynie na poprawę oglądalności? Nie, ale może przełożyć się na lepsze zarobki dla twórców.

Serial staje się komercyjny, czyli stopniowo pojawia się coraz więcej reklamodawców, a sam ShowMax rośnie na polskim rynku. Robert Górski mówił, że nie zajmuje się produkcją „Ucha Prezesa” dla pieniędzy, a jedynie dla satysfakcji. Teraz się to zmienia – „Ucho” zmierza w kierunku większych, telewizyjnych produkcji. Poniżej możecie obejrzeć ostatni (14) odcinek pod tytułem „Cały naród świętuje”.

/Rafał Tomaszewski

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone