Cyfryzacja pozwala na automatyzację zadań, optymalizację procesów, a co za tym idzie zwiększenie produktywności i obniżenie kosztów. Jakie jeszcze korzyści z niej płyną? Niewątpliwie ograniczenie liczby błędów ręcznych i polepszenie doświadczeń klienta. Nowoczesne rozwiązania technologiczne to pierwsze element, który wymieniamy myśląc o transformacji cyfrowej. Oczywiście, wdrażanie systemów opartych na sztucznej inteligencji, głębokim uczeniu, uczeniu maszynowym jest konieczne, gdy firma chce się zmieniać i nadążać za potrzebami rynku.

Jak się okazuje innowacyjne rozwiązania pomagają przetrwać różnego rodzaju kryzysy, co pokazała pandemia COVID-19. By sprostać takim wyzwaniom jak praca zdalna, konieczność nawiązywania relacji na odległość, większe zapotrzebowanie na usługi online i wynikająca z tych zjawisk potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa klientom oraz pracownikom, firmy musiały w nie inwestować.

Zdalna weryfikacja tożsamości i jej wpływ na UX

Samo wdrożenie wspomnianych rozwiązań nie gwarantuje sukcesu, jeśli firma nie spojrzy z nowej perspektywy na zagadnienie doświadczeń klienta. W procesie transformacji firmy jest to element zasadniczy. Na potwierdzenie tezy, że aspekt ten powinien zostać uznany za priorytetowy, podaję kilka danych. Z raportu “Customer Experience 2021” opublikowanego przez PZU wynika, że 70% klientów jest skłonnych zrezygnować z usługi, jeśli korzystanie z niej okazuje się trudne, a 88% wtedy, gdy miało z nią negatywne doświadczenia. Klienci chętnie dzielą się swoją opinią o negatywnych doświadczeniach z firmą – aż 68% opowiedziałoby o tym innym.  Jak pokazuje badanie Salesforce State of the Connected Customer 2020 – dla 91% ankietowanych jest bardziej prawdopodobne, że dokonają ponownego zakupu po pozytywnym doświadczeniu. Natomiast 71% deklaruje podjęcie decyzji o zakupie w oparciu o jakość doświadczenia. Jak jednak zadbać o dobre doświadczenia, kiedy większość spraw załatwiamy zdalnie?

Zacznijmy od…początku podróży klienta, czyli procesu rejestracji do usługi firmy. Nie od dziś wiadomo, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego dobrze przeprowadzony onboarding jest kluczem do sukcesu. To szansa na zbudowanie relacji opartej na zaufaniu. Jednak, żeby tak się stało firma musi zapewnić klientom sprawny i bezpieczny proces wdrożenia. Dzięki w pełni automatycznemu systemowi do zdalnej weryfikacji tożsamości oferowanemu przez ARIADNEXT jest to znacznie prostsze. IDCheck.io sprawdza tożsamość użytkownika w dwóch krokach. Pierwszy z nich to weryfikacja i potwierdzenie autentyczności dokumentu. Drugi polega na wykonaniu przez użytkownika selfie lub przejściu przez sesję wideo, inaczej zwaną testem żywotności. System jest w stanie rozpoznać, czy użytkownik ma na twarzy maskę, czy nie jest awatarem. Rozwiązanie pozwala na walkę z oszustwami. Ponadto chroni dane użytkowników i daje im poczucie bezpieczeństwa, co bezpośrednio przekłada się na większe zaufanie do firmy. Natomiast sprawny, szybki proces oznacza lepsze wrażenia klientów i wyższy współczynnik konwersji. Narzędzie zapewnia również zgodność z przepisami.

Cyfrowy podpis sposobem na optymalizację pracy

Cyfrowi użytkownicy stają się wymagający i oczekują więcej. Dlatego każdy etap interakcji z klientem powinien być dopracowany. Na doświadczenie konsumentów ma wpływ również to, co dzieje się wewnątrz organizacji. To jak sprawnie zachodzą procesy, jak przebiega współpraca między działami czy oddziałami.

Dlatego kolejnym rozwiązaniem cyfrowym, bez którego ciężko wyobrazić sobie sprawnie funkcjonującą firmę, szczególnie w dobie pandemii i pracy zdalnej, jest podpis elektroniczny. Drukowanie, podpisywanie i skanowanie dokumentów jest nie tylko czasochłonne, ale i nieekologiczne. Wdrażając podpis elektroniczny – Check’nSign.io, można znacznie zoptymalizować procesy biznesowe w firmie, zwiększyć produktywność zespołów oraz polepszyć doświadczenie użytkownika. Zarządzanie podpisem wymaga zaledwie kilku kliknięć i odbywa się z poziomu portalu. Rozwiązanie zapewnia partnerom i klientom bezpieczną podróż. Narzędzie pozwala pozostawać w zgodzie z obowiązującymi przepisami.

Dowolny dokument w formacie PDF podpisany w ten sposób zyskuje wartość prawną. Wystarczy, że użytkownik umieści dokument do podpisu i wyznaczy sygnatariuszy. Na ich adresy e-mail trafi powiadomienie o oczekującym dokumencie. W wiadomości znajduje się link, który przekierowuje do platformy Check’nSign.io. Proces podpisu dokumentu rozpoczyna się od weryfikacji tożsamości, po pozytywnym werdykcie generowany jest certyfikat elektroniczny zgodny z eIDAS. Następnie dokument jest podpisywany elektronicznie i trafia do skrzynek e-mailowych sygnatariuszy. W ten sposób firmy mogą skutecznie walczyć z fałszowaniem dokumentów czy kradzieżą tożsamości.

Nowoczesne cyfrowe rozwiązania powinny spełniać trzy kluczowe założenia: muszą być w pełni zdalne, bezpieczne i zaprojektowane w taki sposób, by wspierać podróż użytkownika oraz dostarczać jak najlepsze doświadczenia. Bezpieczeństwo jest elementem niezaprzeczalnie kluczowym. Niestety w dobie cyfryzacji klienci i firmy są narażeni na różnego rodzaju oszustwa, jak wspomniana kradzież tożsamości. W odpowiedzi na niepokojące zjawiska powstają wciąż nowe regulacje, którym muszą sprostać firmy. Rozwiązania ARIADNEXT umożliwiają im zachowanie zgodności z przepisami, pomagają firmom zadbać o klientów, zapewniając bezpieczeństwo.

Odpowiednio przeprowadzone cyfrowe procesy z użyciem innowacyjnych systemów gwarantują firmom lepsze doświadczenia konsumentów i zwiększają zaufanie do organizacji. Efektem są oczywiście optymalizacja działań, redukcja kosztów i wyższy współczynnik konwersji.