W ramach zdalnej sprzedaży polisy agent przeprowadzi rozmowę, podczas której będzie miał okazję zbadać oczekiwania klienta, a następnie złożyć mu dopasowaną do jego potrzeb ofertę. Następnie klient otrzyma na swojego maila wszystkie niezbędne dokumenty, w tym wniosek elektroniczny oraz OWU. InsurTech także rusza na walkę z koronawirusem.

Zdalna sprzedaż w polis w dobie pandemii

Po wypełnieniu formalności, potwierdzeniu tożsamości i opłaceniu pierwszej składki polisa zostanie wysłana na adres mailowy ubezpieczonego oraz będzie dostępna po zalogowaniu w n-serwisie. Oprócz indywidualnego ubezpieczenia na życie Nationale-Nederlanden oferuje również zdalną sprzedaż polis majątkowych, umów dodatkowych do polis życiowych oraz ubezpieczeń grupowych.

W przypadku każdej nowo zawartej polisy, klientów obowiązuje okres karencyjny, który musi minąć od momentu zawarcia umowy ubezpieczeniowej do czasu rozpoczęcia odpowiedzialności ubezpieczyciela. Jednak Nationale-Nederlanden nie przewiduje dodatkowych terminów przejściowych w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusem. Natomiast, tak jak dotychczas, każda osoba przed zakupem polisy na życie, będzie zobowiązana odpowiedzieć najpierw na krótką ankietę, która pozwoli ocenić jej sytuację.

Obecna sytuacja epidemiologiczna sprawia, że banki i ubezpieczyciele muszą dostosować się do nowych warunków. Przykładowo mBank poinformował, że umowę z mLeasing można podpisać przez Skype’a. Dodatkowo bank udostępnił także e-podpis dla klientów korporacyjnych, który pozwala na podpisanie dowolnego dokumentu, czy umowy bez wychodzenia z domu.