O sprawie napisał serwis Deadline.com. Od początku marca Netflix testował nową funkcję, która polegała na blokowaniu współdzielenia kont na platformie. Chodzi o sytuację, w której kilka osób wspólnie kupuje dostęp do Netflixa i następnie dzieli się pakietem oszczędzając pieniądze. Prezes spółki stwierdził jednak, że na razie nie będzie ona podejmowała żadnych drastycznych kroków w tym kierunku.

Usługi subskrypcyjne stają się coraz bardziej popularne także w Polsce. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku już niemal połowa z nas korzysta z różnego rodzaju usług subskrypcyjnych. Największą popularnością cieszą się platformy umożliwiające oglądanie filmów i seriali np. Netflix czy HBO GO (35 proc.).

Współdzielenie kont na Netflixie. Na razie nie będzie zakazu

Najdroższy pakiet na Netflixie kosztuje 52 zł miesięcznie i pozwala oglądać treści na czterech ekranach jednocześnie. W związku z tym wielu klientów decyduje się na wykupienie abonamentu wspólnie ze znajomymi, oszczędzając w ten sposób pieniądze. Netflix dawał do zrozumienia, że zamierza walczyć z takimi praktykami, ale ostatecznie nie będzie tak zwanego „dokręcania śruby”.

Serwis Deadline.com podaje, że w trakcie ostatniej konferencji wynikowej Reed Hastings, prezes Netflixa, stwierdził, że nigdy nie wdrożyłby czegoś co może być odbierane jako „dokręcanie śruby”. Zwrócił też uwagę, że serwis testuje wiele nowych funkcji, ale mają one nie być drastyczne dla użytkowników.

Niemniej od początku roku Netflix testował blokowanie współdzielenia kont na platformie. Przedstawiciele spółki, cytowani przez Deadline.com, twierdzą jednak, że ma to na celu jedynie ciągłe ulepszanie usługi. Teraz Netflix ma skupić się na zaoferowaniu nowych pakietów, których ceny mają uwzględniać uwarunkowania społeczno-ekonomiczne w różnych regionach świata. Blokowania współdzielenia kont na razie nie będzie.

Wyniki Netflixa za I kwartał 2021 roku rozczarowały inwestorów. Serwis zyskał zaledwie 4 mln nowych abonentów, a to wynik zdecydowanie gorszy od tego z poprzedniego kwartału – wtedy było to 8,5 mln nowych użytkowników. Prognozy też nie napawają optymizmem, ponieważ według nich w Q2 2021 liczba nowych subskrybentów ma wzrosnąć zaledwie o 1 mln.