23 listopada 2017, 09:00:IT w Administracji GigaCon - Hotel Courtyard, ul. Żwirki i Wigury 1, 00-906 Warszawa, Polska

Nowe statystyki systemu Ognivo. Polacy coraz rzadziej przenoszą konta do innego banku

W III kw. 2017 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęły 7 972 osoby. W porównaniu do II kw. liczba rachunków przeniesionych przy pomocy prowadzonego przez KIR systemu zmniejszyła się o 1 747. Najwięcej wniosków – ponad 2,8 tys. wpłynęło w lipcu.

System Ognivo umożliwia bezpieczną i szybką komunikację on-line pomiędzy bankami a innymi podmiotami uprawnionymi do uzyskiwania informacji objętych tajemnicą bankową.

Czytaj także: Zakupy w internecie z IKO na jedno kliknięcie

KIR prezentuje statystyki Ognivo w III kwartale 2017 roku

Ognivo - liczba złożonych wniosków o przeniesienie rachunku bankowego

W celu przeniesienia rachunku z dotychczasowego banku do innego, z wykorzystaniem obsługiwanej przez KIR systemu Ognivo, wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego.

Ognivo umożliwia przekazanie środków, zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku oraz informacji o dokonanej zmianie odpowiednim instytucjom, np. urzędowi skarbowemu czy ZUS. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajemy się klientem. Cały proces zajmuje zaledwie kilka dni i nie wymaga już udziału klienta.

Liczba wniosków o przeniesienie rachunku bankowego z wykorzystaniem Ognivo w III kw. 2017 r. wyniosła 7 972. W tym samym okresie 2016 r. odnotowano 12 879 takich wniosków. Na zamknięcie dotychczasowego rachunku w III kw. 2017 r. zdecydowało się 7 919 osób, czyli ponad 99 proc. wszystkich wnioskujących o zmianę rachunku. Przeniesienia salda dokonało 7 814 osób, tj. 98,0 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło 587 osób, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 381 osób.

[KIR/RT]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone
  • opiekunnestbank

    Szanowni Państwo, w ofercie Nest Banku można znaleźć darmowe Nest Konto. W jego ramach za 0 zł oferujemy: założenie i prowadzenie konta, przelewy krajowe Elixir, wpłaty gotówki w PLN w ponad 2500 wpłatomatów sieci Euronet, wydanie i używanie jednej karty płatniczej, wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce oraz wpłaty i wypłaty gotówki w oddziałach banku. Konto można otworzyć na kilka sposobów: przelewem (wystarczy wykonać przelew, a konto będzie aktywne nawet w 15 minut); poprzez Kuriera (konto aktywne nawet w 5 dni, wystarczy podpisać dostarczoną umowę); w oddziale (wystarczy złożyć wniosek online, a następnie udać się do oddziału, aby podpisać umowę) lub w oddziale stacjonarnym banku. Można także złożyć wniosek za pomocą infolinii, a podpisanie umowy następuje w oddziale stacjonarnym banku.

    Gdyby pojawiły się jeszcze jakieś pytania, pozostaję do dyspozycji.

    Pozdrawiam,
    Opiekun Klienta Nest Bank
    nestbank pl