Co nowego w aplikacji PKO Banku Polskiego? Aktualizacja IKO

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#PKO BP
Opublikowano: 22 maja 2018, 09:00 Aktualizacja: 12 maja 2019, 12:25

Najnowsza aktualizacja aplikacji IKO na telefony z systemem Android wprowadza nowe funkcje: skanowanie faktur, zapisywanie ustawień aplikacji, wyświetlanie wizerunków kart płatniczych, a także dodatkowy sposób autoryzacji transakcji zbliżeniowych.

W każdym tygodniu 1,2 mln unikatowych użytkowników loguje się do IKO łącznie nawet 11 milionów razy. Znacząco przyspiesza też transakcyjność – do grudnia 2017 roku bank zanotował łącznie narastająco 50 mln operacji wykonanych przez IKO, w kwietniu przekroczył 80 mln i szybko zbliża się do bariery rekordowych 100 milionów. W kolejnych aktualizacjach aplikacja IKO zostanie wzbogacona między innymi o nowe wersje językowe, powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, czy mobilną autoryzację.

Aplikacja jest bardzo dobrze oceniana przez użytkowników – w marcowym zestawieniu brytyjskiego miesięcznika Retail Banker International, IKO zostało najlepszą bankową aplikacją mobilną na świecie, z najwyższymi ocenami klientów.

Co nowego w aplikacji IKO?

Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, posiadający telefony z systemem Android, mogą już pobrać najnowszą wersję aplikacji IKO, w ramach której mogą korzystać z nowych funkcji:

  • Zeskanuj i zapłać – funkcja umożliwia zrobienie zdjęcia fakturze, także tej nieposiadającej kodu QR; następnie dane z faktury są automatycznie zaczytywane do formularza przelewu w aplikacji IKO. Rozwiązanie zostało wdrożone we współpracy ze startupem NuDelta z programu akceleracyjnego PKO Banku Polskiego.
  • Nowa, alternatywna możliwość akceptacji płatności zbliżeniowych – podczas dokonywania płatności zbliżeniowej telefonem w sklepie można ją teraz potwierdzić wprowadzając kod PIN do karty na terminalu płatniczym. W dotychczasowym modelu transakcję potwierdzało się w telefonie, PINem do aplikacji IKO. W ustawieniach aplikacji można teraz wybrać bardziej wygodny dla siebie sposób autoryzacji transakcji zbliżeniowych.
  • Wyświetlanie wizerunku kart posiadanych w banku np. w szczegółach produktu oraz w trakcie płacenia zbliżeniowo telefonem.
  • Zapisywanie ustawień aplikacji i możliwość zaimportowania ich do nowego telefonu po ponownej instalacji aplikacji IKO, po zmianie telefonu lub po zmianie numeru telefonu (m.in. ustawień ekranu przed zalogowaniem, ustawień ekranu głównego, indywidualnych limitów transakcyjnych). PKO Bank Polski jako jedyny na rynku oferuje tę funkcję klientom.

Więcej na temat działalności największego polskiego banku można dowiedzieć się z rozmowy z Grzegorzem Pawlickim, dyrektorem Biura Innowacji PKO Banku Polskiego. Rozmowa dostępna jest tutaj – Co planuje PKO Bank Polski? [WYWIAD].

PKO Bank Polski/RT


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

nowosci-w-aplikacji-iko