System ma być przyjazny i nieskomplikowany. PZU zrezygnowało ze zbędnych formalności. Nie ma przecież potrzeby po raz kolejny pytać o dane, które klient podaje podczas zawierania umowy.

InsurTech w natarciu. Także w PZU

– Bez stresu, skomplikowanych pytań i trudnych procedur. Takie odpowiedzi padały najczęściej, gdy PZU pytało klientów o to, jak powinna wyglądać obsługa szkody. Biorąc pod uwagę ich sugestie ubezpieczyciel stworzył w pełni mobilny serwis do zgłaszania szkód zgloszenie.pzu.pl – czytamy w komunikacie PZU.

W nowej wersji serwisu klient sam wycenia szkodę, bez konieczności przeprowadzenia tradycyjnych oględzin. Po kilku minutach od rejestracji poszkodowany klient otrzyma propozycję odszkodowania i jeżeli się na nią zgodzi, to pieniądze trafiają na jego konto.

Platforma zgloszenie.pzu.pl ruszyła 27 marca. W najbliższych miesiącach PZU udostępni możliwość zgłaszania urazów, urodzeń oraz innych zdarzeń medycznych. Warto też przypomnieć o innym ciekawym rozwiązaniu PZU z dziedziny InsurTech, czyli PZU GO. Aplikacja w połączeniu z niewielkim beaconem pozwoli na wezwanie pomocy w ramach wypadku lub kolizji. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – PZU GO – innowacyjne narzędzie telematyczne dla kierowców.

InsurTech, tak samo jak FinTech, to trend zauważalny coraz częściej. Na rozwiązania telematyczne i nowe technologie stawia także LINK4, firma należąca do Grupy PZU. Można tutaj wspomnieć między innymi o programie Kasa Wraca, Wracaj do Zdrowia, albo o opcji zakupu ubezpieczenie przez Messengera. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Wracaj do zdrowia z LINK4.

PZU/RT