Jak skutecznie dostosować biznes do działania w cyfrowym otoczeniu i zrobić to lepiej niż konkurencja – zastanawiali się wspólnie organizatorzy, przedstawiciele partnerów wydarzenia (Microsoft Polska i EY Polska) oraz przede wszystkim, sami uczestnicy.

Jak osiągnąć innowacje w firmie?

Otwierając spotkanie Urszula Krzyżanowska-Piękoś, wiceprezes zarządu Alior Banku, zaznaczyła, że kluczem do skutecznej innowacji jest słuchanie Klienta i to stwierdzenie stało się myślą przewodnią całego Forum. Prezentacje prelegentów dotyczyły wykorzystania nowych technologii i zmian w globalnych trendach konsumenckich. Sesję wystąpień rozpoczęła Zuzanna Skalska, która podkreśliła, że technologiczne innowacje to tylko część nowej, przemysłowej rewolucji.

Firmy muszą dostosować się do nowych, świadomych konsumentów i pracowników, którzy oczekują coraz większej elastyczności, jeśli chodzi o wykonywane obowiązki i powierzane im zadania. – Firmy nie mogą zapomnieć o tym, że nadrzędnym celem wprowadzanych przez nie zmian jest satysfakcja klienta końcowego – mówi Skalska.

Daniel Daszkiewicz, Dyrektor Departamentu FinTech w Alior Banku, który mówił o globalnych trendach, zmieniających biznes, zauważył m.in., że AI i quantum computing są obietnicą nowych możliwości na rynku.

Umiejętne wdrażanie AI

– Trwająca dziś internetowa rewolucja przemysłowa stawia przed nami nie tylko szereg ambitnych wyzwań, ale stanowi też pewnego rodzaju przyrzeczenie niesamowitych rozwiązań, które wkrótce mogą całkowicie zmienić jakość naszego życia. Kiedy w 1903 roku bracia Wright wznosili się w powietrze, nikt nie przypuszczał, że zaledwie 35 lat później człowiek będzie eksperymentował już z silnikiem odrzutowym – o możliwościach współczesnych maszyn nie muszę już wspominać – mówi Daniel Daszkiewicz.

– Jesteśmy na tym samym etapie, co bracia Wright, jeżeli chodzi o rozwój sztucznej inteligencji czy komputerów kwantowych, i to od nas zależy, w jakim stopniu rozwinie się ta technologia – dodaje. Zaznaczył również, że kluczem do sukcesu w obecnych czasach jest umiejętne wdrażanie i wykorzystanie rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji we własnym biznesie.

Następnie, Michał Jaworski, członek zarządu Microsoft, uspokajał, że algorytmy maszynowego uczenia nie są jeszcze tak doskonałe, żeby w pełni zastąpić człowieka. AI należy traktować jako dopełnienie, które pod wieloma względami nigdy nie będzie w stanie dorównać ludziom w takich kwestiach jak bezpośrednia komunikacja, kreatywność czy empatia.

Innowacji nie można zamykać w jednym zespole

Zdaniem Ivana Hernandeza, Lidera ds. Rynku IoT z EY Polska, z biznesowego punktu widzenia najważniejsze jest inteligentne połączenie technologii dostępnych obecnie na rynku. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu innowacyjnych technologii takich jak: IoT, AI, Big Data, chmura, druk 3D, nowoczesne organizacje zyskują przewagę w tworzeniu nowych usług, a co za tym idzie nowych źródeł przychodu.

– Innowacja tylko rozumiana jako proces działający w całej organizacji i część jej DNA, rzeczywiście ma szansę zadziałać. Wtedy bowiem objawia się ona na co dzień w małych elementach, które zmieniają nasze podejście i rzeczywistość. I nie chodzi tu tylko o obszary związane z technologiami, ale również z zachowaniami. Teraz uczymy się aby w naszym podejściu zacząć także zwracać większą uwagę na społeczny aspekt innowacji oraz jej ludzki wymiar – dodaje Bartosz Łopiński, CEO Billennium, który wraz z Urszulą Krzyżanowską-Piękoś, wiceprezes zarządu Alior Banku był gospodarzem wydarzenia.

Relacja z wydarzenia

Billennium/AS