– W imieniu  całej Grupy Santander, jest mi miło poinformować, że dziś Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Banku Zachodniego WBK zaakceptowało zmianę nazwy naszego banku w Polsce. Obecność w Polsce jest ważnym elementem strategii Grupy. Zamierzamy kontynuować rozwój na tym rynku oraz nieustannie wspierać polskich klientów i ich firmy w codziennych sukcesach – mówi Ana Botín, Group Executive Chairman Grupy Santander.

Rebranding BZ WBK

Zmiana nazwy na Santander Bank Polska S.A. jest naturalnym następstwem przynależności Banku Zachodniego WBK, od 2011 roku, do międzynarodowej Grupy Santander. Stanowi też etap rozpoczętego pod koniec marca br. globalnego projektu unowocześnienia marki we wszystkich krajach Grupy Santander. Jej nowy wizerunek jest bardziej nowoczesny, lepiej odzwierciedla transformację cyfrową, która jest jednym z filarów globalnej strategii Grupy. Podkreśla też stabilność i kontynuację 160-letniej historii, zachowując najważniejsze dotychczasowe cechy Grupy.

Bank w swojej strategii określił, że chce być najlepszym bankiem dla klientów i jednym z najbardziej innowacyjnych banków w Polsce. Założeniem banku jest bardziej intensywne wykorzystanie przynależności do Grupy Santander przy wdrażaniu korzyści dla klientów w Polsce.

Zmiana nazwy, logo oraz siedziby nie będą wymagać od klientów podejmowania jakichkolwiek dodatkowych działań. Wszystkie umowy pozostaną w mocy, bez konieczności podpisywania dodatkowych aneksów. Nie zmienią się również numery rachunków bankowych, terminy ważności kart oraz numery PIN. Do czasu zarejestrowania zmiany nazwy Banku w Krajowym Rejestrze Sądowym adresy strony internetowej Banku oraz stron do logowania do bankowości internetowej i mobilnej pozostają takie same jak dotychczas.

Formalny start rebrandingu nastąpi we wrześniu, wraz z dniem rejestracji odpowiednich zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym. Od tego momentu Bank będzie działał pod nazwą Santander Bank Polska S.A. Do nowej nazwy zostanie dopasowana identyfikacja wizualna, która zostanie zaprezentowana we wrześniu br. Zmiana obejmie także spółki Grupy Kapitałowej BZ WBK, mające w nazwie skrót „BZ WBK”. Towarzyszyć jej będzie ogólnopolska kampania informacyjna i wizerunkowa w mediach tradycyjnych i cyfrowych.

BZ WBK/RT