Partner serwisu Visa dla biznesu

Onfido pozytywnie przeszło testy w brytyjskiej piaskownicy regulacyjnej

Łukasz Piechowiak
Łukasz Piechowiak
#Fintech#Piaskownica Regulacyjna
Opublikowano: 18 czerwca 2020, 11:38 Aktualizacja: 22 czerwca 2020, 10:22

Brytyjski fintech Onfido poinformował, że zakończył pilotaż w ramach brytyjskiej piaskownicy regulacyjnej swojego systemu do wielokrotnego potwierdzania tożsamości. Wynik testów był pozytywny, a samo rozwiązanie jest gotowe do wejścia na rynek.

Udany test w piaskownicy regulacyjnej

Wystarczy, że klient raz skorzysta z usługi weryfikacji w Onfido. Następnie, przy użyciu potwierdzonych danych, otwierać rachunki czy logować się do innych usług finansowych. To nic innego jak cyfrowa tożsamość, która spełnia wymogi regulacyjne, jest wygodna w użyciu i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Testy rozwiązania trwały od lutego 2019 roku. Fintech współpracował z Deloitte i Evernym.

Celem testów było przede wszystkim potwierdzenie czy użytkownicy będą chcieli korzystać z takiego rozwiązania. Okazało się, że jeśli mieli taką możliwość – to wracali do niego przy okazji wyboru nowych produktów finansowych oferowanych przez inne podmioty. Ponadto, ponad połowa stwierdziła, że poleciłaby rozwiązanie znajomym.

„Przenośna tożsamość”, a raczej „cyfrowe ID” – ma poprawić wygodę klientów do korzystania z różnych usługi fintech, a także zmniejszyć koszty ich onboardingu. Wystarczy raz zweryfikować się za pośrednictwem Onfido, by móc założyć rachunek w innym fintechach. Onfido przekonuje, że to rozwiązanie wygodne dla klientów, którzy nie będą musieli za każdym razem przechodzić procesu weryfikacji, fotografowania dowodu lub paszportu, a następnie uwierzytelniania go. Ponadto klient będzie mógł zarządzać swoim poświadczeniem z poziomu smartfona.

Cyfrowa tożsamość odblokuje rynek wart miliardy dolarów

Przeciętny użytkownik Internetu w Wielkiej Brytanii posiada ponad 100 haseł i loginów, z których korzysta w różnych serwisach. Zapamiętanie ich i zarządzanie nimi nastręcza wiele trudności, stąd potrzeba stworzenia jednolitego ID, które dodatkowo spełnia wymogi regulacyjne do korzystania z usług finansowych. Klient zachęcony nową usługą, częściej porzuca zamiar skorzystania z niej, gdy uświadamia sobie jak skomplikowany jest proces weryfikacji, ile musi przygotować dokumentów i wykonać czynności, by finalnie rozpocząć korzystanie z usługi. Dzisiaj komunikat, że weryfikacja zajmie tylko „kilka minut” to dla wielu ludzi zbyt wiele.

Dyrektor generalny OnfidoHusayn Kassai stwierdził, że przygotowane przez jego firmę rozwiązanie nie tylko poprawia doświadczenie klienta, ale też znacząco obniża koszty KYC dla instytucji finansowych. Po przetestowaniu rozwiązania na brytyjskim rynku, Onfido planuje sprawdzenie go w innych państwach i branżach – od wynajmu samochodów i usługach hotelarskich po głosowania online. Kassai podkreślił, że fakt zakończenia testów na rynku z tak wymagającym regulatorem jak brytyjski FCA, daje poczucie, że w rozwiązanie sprawdzi się także w innych reżimach prawnych.

Do 2021 roku 25% logowań przy użyciu cyfrowej tożsamości

Z analizy Gartnera wynika, że cyfrowa tożsamość do 2021 roku będzie wykorzystywana do potwierdzania swoich danych w przypadku 25% logowań do różnych usług finansowych. Ponadto rozwiązania oparte o zdecentralizowaną tożsamość, mają odblokować rynek wart kilkanaście miliardów dolarów. Obecnie jego szacunkowa wartość nie przekracza 50 mln dolarów.

Onfido to brytyjski startup fintech, który specjalizuje się w weryfikacji konsumentów online. Niedawno firma pozyskała 100 mln USD na dalszy rozwój. Ponadto Onfido przygotowało raport o oszustwach w sieci w języku polskim – z lektury można dowiedzieć się jakie są najpopularniejsze metody oszustw i wyłudzeń oraz jak można im przeciwdziałać.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

onfido-pozytywnie-przeszlo-testy-w-brytyjskiej-piaskownicy-regulacyjnej