Dużym powodzeniem cieszyły się też atrakcje dostępne w strefach Mastercard na terenie festiwalu oraz na gdyńskiej plaży. Nie zabrakło też Bezcennych Niespodzianek, którymi pozytywnie zaskoczeni zostali posiadacze kart Mastercard.

Czytaj także: Disney szykuje zamach na Netflixa

Opaskowe płatności

Opaskowe płatności na Openerze.

Kolejny raz Open’er był festiwalem całkowicie bezgotówkowym. Dzięki temu płatności były bezpieczniejsze, wygodniejsze i szybsze, co skracało czas zakupu, pozwalając uczestnikom festiwalu skupić się na muzyce. Mogli oni dokonywać płatności zbliżeniowo kartami, telefonami i opaskami płatniczymi z przedpłaconą kartą Mastercard. Szczególnie te ostatnie cieszyły się powodzeniem, łącząc nadzwyczajną wygodę z modnym sposobem płacenia, nawiązującym do rosnącej popularności urządzeń typu wearables.

Na komfort użytkowników opasek płatniczych składały się możliwość ich zamówienia jeszcze przed festiwalem, z czego skorzystało ponad 2 tysiące osób, a także liczne punkty obsługi na terenie festiwalu i wiele opcji zasilania opasek. W trakcie tegorocznej edycji festiwalu z opasek zbliżeniowych skorzystało ponad 19 tysięcy osób. Około 66% transakcji na festiwalu w tym roku stanowiły te zbliżeniowe, a aż 64% wszystkich płatności na Open’erze odbyło się za pośrednictwem kart Mastercard.

Do tej pory ponad 7 tysięcy festiwalowiczów zarejestrowało swoje opaski – są to głównie osoby między 18 a 30 rokiem życia (70%). Zdecydowana większość użytkowników zarejestrowanych opasek to Polacy (77%), ale korzystali z nich także goście z zagranicy – z Wielkiej Brytanii (8%), Litwy (3%), Ukrainy (2%) oraz po 1% z Niemiec, Irlandii, Norwegii, Łotwy i Estonii.

– Dla wielu festiwalowiczów opaska płatnicza Mastercard to jedna z pierwszych kart płatniczych, a dla tych najmłodszych – prawdopodobnie pierwsza, z której mieli okazję korzystać. Dzięki projektom, jak ten podczas Open’er Festival, przekonujemy konsumentów do płatności bezgotówkowych, udowadniając, że są one bezpieczne, szybkie i wygodne. Mamy nadzieję, że między innymi dzięki takim projektom coraz więcej Polaków podczas codziennych zakupów będzie chętniej korzystało ze swoich kart płatniczych, zamiast z gotówki – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Dodatkową opcją płatności był cyfrowy portfel Masterpass w festiwalowej aplikacji mobilnej. Festiwalowicze mogli w ten sposób zamawiać online wybrane produkty z wyprzedzeniem. Takie zakupy cieszyły się w tym roku dużym powodzeniem – zarówno wśród sprzedawców, którzy chętnie dołączali do programu, jak i po stronie konsumentów, którzy po złożeniu i opłaceniu zamówienia w aplikacji, wygodnie odbierali produkty w punkcie sprzedaży.

Czytaj także: Pierwszy duży klient ZenCard. Rozpoczynają współpracę z Makro

Z opaską po festiwalu

Koniec tegorocznego Open’era nie oznacza końca płatności opaskami – po rejestracji można z nich korzystać wszędzie, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe Mastercard. Osoby, które jeszcze nie zarejestrowały swoich opasek, mogą wciąż to zrobić na stronie opaska.opener.pl. Rejestracja opaski jest jednoznaczna z otrzymaniem numeru PIN, a to z kolei pozwala wykonywać transakcje na kwoty powyżej 50 PLN. Można nią również płacić za zakupy w internecie, gdyż po zalogowaniu do profilu użytkownik otrzymuje dostęp do numeru karty umieszczonej w opasce oraz jej kodu CVV. Opaskę można zasilić przelewem online, kartą oraz za pomocą usługi Masterpass.

Transakcje bezgotówkowe realizowane przy pomocy opaski są bezpłatne. Rejestracja opaski i płacenie nią nie wiążą się też z żadnymi opłatami stałymi. Jedyne koszty pojawiają się przy wypłacie gotówki z bankomatu z funkcją zbliżeniową (3 PLN) oraz przy płatności opaską za granicą (prowizja 1% od wartości transakcji).