– Bank otrzymał sygnały o oszustach podszywających się pod pracowników infolinii TeleMillennium, którzy dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie/karcie i proszą o podanie danych oraz zainstalowanie aplikacji QuickSupport, która umożliwia zdalne sterowanie urządzeniem użytkownika – czytamy na stronie Banku Millennium.

Hakerzy wzięli na celownik klientów Banku Millennium

Millennium ostrzega, że podczas rozmowy mogą wyświetlać się numery banku, a oszuści dysponują niektórymi danymi klienta. Bank prosi o zachowanie czujności i niepobieranie żadnej podejrzanej aplikacji. Konsultanci nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta. Jedyną aplikacją, którą bank promuje, jest aplikacja mobilna Banku Millennium.

Klienci proszeni są także o nieudostępnianie nikomu poufnych danych, np. numeru PESEL, numeru swojej karty płatniczej, kodu CVV – konsultanci infolinii nigdy nie proszą o takie dane. Nie należy podawać także swoich danych logowania do systemu. Do konta powinniśmy logować się wyłącznie na stronie banku, a podczas logowania pamiętajmy, że system nigdy nie wymaga podania pełnego numeru PESEL czy pełnego numeru dokumentu, a jedynie o dwa losowo wybrane znaki – przypomina Millennium.