Asystent głosowy został udostępniony w aplikacji mobilnej IKO w maju tego roku. Od połowy sierpnia mogą z niego korzystać wszyscy użytkownicy, zarówno smartfonów z systemem Android, jak i iOS. Przy jego pomocy można m.in.: zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM.

Za pomocą Asystenta głosowego IKO klienci przelali ponad 1 mln złotych

– Klienci z dużym zainteresowaniem przyjęli Asystenta głosowego IKO i wyłoniła się już grupa jego stałych użytkowników. Wbrew oczekiwaniom nie zawsze są to najmłodsi klienci. Wśród poleceń dominują przelewy i przeszukiwanie historii transakcji, ale obserwujemy też sporo zapytań, które można opisać jako komendy „nawigowania” po IKO. Widzimy też, że z upływem czasu klienci testują możliwości systemu, zadając nowe, trudniejsze pytania. Stale pracujemy, żeby spełnić ich coraz wyższe wymagania i rozwijamy umiejętności językowe Asystenta oraz jego kolejne funkcje- podkreśla Kamil Konikiewicz, Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.

Wspieranych przez Asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. Jest on stale rozwijany i douczany, a jeśli czegoś nie może obecnie wykonać to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on daną operację samodzielnie. W sumie Asystent głosowy IKO rozumie i reaguje już na ponad 100 rodzajów intencji wypowiedzianych (lub napisanych) przez rozmówcę – czytamy w komunikacie PKO BP.

Obecnie liczba aktywnych aplikacji IKO przekracza 4,7 mln. W ostatnim czasie bank wprowadził kilka nowości w aplikacji, oprócz Asystenta głosowego, także możliwość otwierania konta „na selfie” dla klientów indywidualnych, złożenie wniosku o założenie konta firmowego i jednocześnie rejestrację firmy w CEIDG oraz możliwość zmiany konta na inny typ. Aplikacja IKO umożliwia też wgląd do kont z innych banków w ramach usługi agregacji rachunków.