Globalny rynek live streamingu wyceniany jest na 70 miliardów dolarów i oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat jego wartość przekroczy trzykrotność tej kwoty. Początkowo zawieranie umów sponsorskich w live streamingu było jednak niezwykle trudne. Dzięki platformie inStreamly wszyscy twórcy treści na żywo zyskują dostęp do ofert sponsorskich.

inStreamly pozyskuje 4,8 mln zł. Wśród inwestorów m.in. PKO VC

inStreamly, zostało założone w 2019 roku przez zespół z branży live streamingu i marketingu. W ramach inwestycji, w które udział wzięły Supernode Global, Colopl Next i PKO VC (fundusz PKO BP), spółka pozyskała 4,8 mln zł. Zdobyte środki pozwolą inStreamly przeprowadzić ekspansję na kolejne zagraniczne rynki.  Wcześniejszą inwestycję pre-seed w marcu 2020 zabezpieczył SMOK VC, prowadzony przez Paula Bragiela, inwestora w Niantic (PokemonGO), Unity, Uber i Stripe.

Warszawski startup w długofalowej wizji chce być największą platformą, dzięki której twórcy treści na żywo mogą się rozwijać i zarabiać na swojej pasji, a marki współpracować ze streamerami i docierać do widzów z pokolenia Z.

– Osobiście wiem, jak przełomowym momentem jest dla małego streamera zarobienie pierwszych pieniędzy ze streamowania. Pojawia się wiara, że faktycznie tą pasję można rozwinąć w karierę. Dzięki pozyskanym funduszom, przyspieszymy ekspansję na nowe rynki i dostarczenie najlepszych ofert dla streamerów na całym świecie – Wiktoria Wójcik, co-founder inStreamly.

– Agencje mediowe oraz duże marki mają problem ze skutecznym budowaniem przekazu sprzedażowego, który angażuje pokolenie Z. inStreamly wypełnia tę lukę. Wartość spółki jest budowana dla wszystkich interesariuszy i wierzymy, że będzie to element globalnego sukcesu inStreamly – Krzysztof Tokarski, Dyrektor Departamentu Inwestycji Alternatywnych w PKO TFI.