Klienci coraz częściej wybierają kanały zdalne – bankowość internetową i aplikacje mobilną, do codziennego kontaktu z bankiem, co wymusza zmiany zarówno w organizacji placówek bankowych, jak i ich liczbie. Pandemia tylko ten trend wzmocniła: liczba unikalnych użytkowników aplikacji IKO w 2020 r. wyniosła 4,1 mln. W porównaniu z poprzednim rokiem był to wzrost o 24 proc.

Otwarty właśnie w Łodzi oddział, w ramach projektu PKO Koncept, odpowiada tym zmieniającym się trendom – z jednej strony doradcy oferują pomoc w zakresie produktów bankowych, z drugiej – zachęcają i pokazują jak korzystać z kanałów zdalnych.

Klienci zmieniają oddziały PKO Banku Polskiego

– Oddział 19 w Łodzi, który otworzyliśmy 25 lutego w kompleksie „Brama Miasta”, prezentuje zupełnie nowe podejście do bankowości detalicznej. W oddziale koncentrujemy się nie tylko na standardowej obsłudze bankowej, ale przede wszystkim na edukacji klientów w zakresie kanałów zdalnych. Cała przestrzeń posiada charakter uniwersalny: jest w niej miejsce na spotkania klientów z doradcami, nowoczesne urządzenia samoobsługowe i ekrany oraz kameralne pokoje spotkań biznesowych – mówi Bartłomiej Wypchło, Dyrektor Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży PKO Banku Polskiego.

Kluczową cześć placówki stanowi strefa samoobsługowo-edukacyjna z nowoczesnymi urządzeniami, dzięki którym klient samodzielnie bądź z pomocą doradcy zaloguje się do swojego rachunku na stanowisku internetowym i sprawdzi jego działanie. Klient w jednym miejscu zapozna się z dostępnymi rozwiązaniami indywidualnymi, w tym hipotecznymi oraz rozwiązaniami dla firm.

Na miejscu do dyspozycji klientów dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu. Obsługa kasowa przestaje być główną funkcją oddziału – staje się jedną z kompleksowego pakietu usług. Przewidziano miejsca dla oczekujących, kącik dla dzieci oraz antresolę na spotkania biznesowe i transmisję eventów.

Drugi oddział PKO Koncept otwarty w Łodzi

Oddział w Łodzi to druga placówka stworzona w ramach projektu PKO Koncept. Od czerwca 2020 roku na warszawskim Ursynowie funkcjonuje oddział 34- nowoczesne, multibiznesowe centrum obsługi klienta. Kluczowe w warszawskim oddziale są rozwiązania ekologiczne – wyposażenie przestrzeni w dużej części pochodzi z recyklingu, a do polityki paperless przekonali się wszyscy klienci placówki, również starsi.

Powstawanie oddziałów w nowej formule to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, którzy coraz chętniej korzystają z kanałów zdalnych. Przykładem jest aplikacja IKO – liczba interakcji klientów w aplikacji wyniosła w minionym roku 3,8 mld i jest to wzrost o 46 proc. (plus 1,2 mld interakcji) w porównaniu z 2019 r. Podobnie z serwisem transakcyjnym iPKO, z którego aktywnie, przynajmniej raz w miesiącu korzystało niemal 160 tys. więcej klientów w 2020 roku w porównaniu do roku poprzedniego.