Branża e-commerce odnotowała w zeszłym roku 20% wzrost. Zmiany w tym krajobrazie są dynamiczne, a klienci wymagają od przedsiębiorców jeszcze większej elastyczności i ciągłego rozwoju kanałów sprzedaży. Tym, na czym klientom zależy jednak najbardziej jest czas. A jak wiadomo czas to pieniądz. Robimy zakupy w internecie głównie dlatego, że zajmuje to chwilę i jest wygodne. Nie trzeba chodzić po galeriach handlowych i spędzać czasu w tłumie ludzi – niedziele bez handlu też nie ułatwiają sprawy. Na szczęście internet jest pełen niespodzianek i nawet dla największych zakupoholików znajdą się ciekawe rozwiązania płatnicze.

Zatwierdzenie płatności jednym kliknięciem

Jako młodzi konsumenci nie boimy się nowinek technologicznych i jesteśmy otwarci na zakupy online. Skorzystało z nich już 61% przedstawicieli pokolenia Y. Nowinki technologiczne i cyfrowa rzeczywistość to naturalne środowisko dla młodych ludzi i to ta grupa ma dominujący wpływ na rynek e-commerce. Przez to coraz więcej serwisów próbuje dostosować się do ich wymagań i oferuje wiele nowych rozwiązań takie jak możliwość zrobienia zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych czy płatności na jeden klik.

Najczęściej wybieraną formą płatności w internecie są szybkie przelewy. Jednak i do tego konieczne jest podanie loginu i hasła, a także sprawdzenie danych sklepu i potwierdzenie transakcji kodem. Łatwiejsza jest płatność kartą, ponieważ w niektórych sklepach wystarczy przepisać dane karty, ewentualnie ją zapisać, a płatności będą dokonywane automatycznie. Co jeśli i to jest dla nas zbyt czasochłonne? Z rozwiązaniem przychodzi BLIK, w którym płatność polega na przepisaniu 6-cyfrowego kodu z aplikacji i potwierdzenia transakcji kodem PIN w aplikacji mobilnej banku. Teraz staje się to jeszcze prostsze dzięki usłudze BLIK One Click. Pozwala ona na zatwierdzenie płatności bez przepisywanie kodu BLIK. Jedno kliknięcie i już – gotowe!

– Płatności BLIKIEM rzeczywiście cieszą się coraz to większą popularnością. I nic dziwnego! W końcu czas to pieniądz, a BLIK zdecydowanie pozwala go zaoszczędzić. Wielu młodych konsumentów niemalże nie wyobraża sobie zakupów online bez tej formy finalizacji transakcji. Czasy tradycyjnych przelewów, w których musieliśmy przepisywać swoje dane zdecydowanie minęły. Nastała era mobile i każdy e-sklep, który chce utrzymać się na rynku absolutnie musi  wdrożyć w swoim e-commerce operatora płatności. Najlepiej takiego, który zagwarantuje mu jak największą liczę możliwych metod płatności. – komentuje Marta Kwiatkowska – content marketing and social media specialist w Tpay.com.

Podczas robienia zakupów w konkretnym sklepie wystarczy, że „zapamiętamy” go podczas procesu płatności. Dzięki temu następnym razem do dokonania transakcji w tym samym sklepie będzie wymagane tylko jedno kliknięcie i potwierdzenie płatności za pomocą PIN-u w aplikacji mobilnej banku na telefonie. Rozwiązanie to nie dość, że jest szybkie – chyba najszybsze z oferowanych na rynku rozwiązań, to dodatkowo jest bezpiecznie, na czym również zależy klientom.

/Asia Stankiewicz