Nowość jest istotna, gdyż roszczenia z umów szpitalnych należą do najczęściej zgłaszanych przez klientów. Udział szkód i roszczeń przekazywanych online przekroczył 40% – czytamy w komunikacie.
Nowości w serwisie MojaAviva
Tym samym poszerzył się zakres roszczeń z ubezpieczeń na życie i zdrowie, które klienci mogą składać cyfrowo, przez MojąAvivę. Już od pewnego czasu klienci mogą w ten sposób wnioskować o wypłatę w związku z wypadkiem, a uczestnicy grupówek również o świadczenia z tytułu urodzenia lub adopcji dziecka oraz śmierci bliskich.
W przypadku grupówek świadczenia wypłacane są nawet w dniu zgłoszenia. MojaAviva pozwala też na sprawdzenie statusu zgłoszenia, niezależnie od tego, czy było cyfrowe, telefoniczne, mailowe czy przesyłane pocztą.
W MojejAvivie klienci mogą zarejestrować większość szkód i roszczeń ze swoich polis. Dla najważniejszych, takich jak szkody OC, AC, BLS, NNW, a także dla roszczeń z polis grupowych, klienci mogą otrzymać automatyczną propozycję likwidacji szkody i wypłaty środków na swoje konto.
W 2020 roku Aviva jako pierwszy podmiot na rynku udostępniła klientom w pełni zdalną ścieżkę zakupu ubezpieczenia na życie online (ePolisa), uzupełnioną w tym roku o zdalną weryfikację tożsamości z użyciem MojeID.