21 września 2017, 14:00:Back to the future II Ubezpieczenia Przyszłości - Internet Kontratakuje - Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, Polska

Polskie ePłatności przejmują część biznesu Kolportera

Polskie ePłatności przejmują część biznesu Kolportera

Spółka Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności S.A. (PeP) zawarła przedwstępną umowę nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa (Departamentu Usług Elektronicznych) od Kolporter Sp. z o.o. spółka komandytowa (Kolporter).

Kupowany przez PeP od Kolportera biznes związany jest z akceptacją kart płatniczych, płatnościami za rachunki, sprzedażą doładowań elektronicznych telefonii komórkowej oraz innych doładowań typu Paysafecard,  gier oraz biletów elektronicznych.

Jest to krok w kierunku umocnienia pozycji PeP jako lidera innowacyjności oraz polskiego acquirera na rynku finansowo-technologicznym, który nasycony jest zagranicznym kapitałem. Mowa tutaj przede wszystkim o gigantach pokroju Mastercard i Visy.

Polskie ePłatności rozwijają biznes

Finalne zawarcie transakcji uzależnione jest od spełnienia szeregu warunków zawieszających, w tym m.in. uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– Tak jak zapowiadaliśmy, chcemy umocnić pozycję PeP jako lidera innowacyjności oraz polskiego acquirera na rynku finansowo-technologicznym, który nasycony jest zagranicznym kapitałem. Planowana transakcja doskonale wpisuje się w założone cele, które konsekwentnie realizujemy. Tym bardziej, że przejmowany biznes kartowy również wywodzi się z rodzimego rynku.komentuje Janusz Diemko, Prezes Zarządu PeP.

Polskie ePłatności to jeden z pięciu największych operatorów płatności elektronicznych w Polsce, działający na rynku od 2010 r. Firma specjalizuje się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i dostarczaniu innowacyjnych usług dla biznesu.  Kompleksowa oferta Polskich ePłatności obejmuje m.in. rozliczanie transakcji kartowych, Cashback, DCC – płatność w walucie karty, doładowania telefonów komórkowych pre-paid oraz obsługę zaawansowanych programów lojalnościowych.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka jest właścicielem sieci około 1000 saloników prasowych. Departament Usług Elektronicznych jest jednym z trzech działów biznesowych Kolportera, obok Departamentu Dystrybucji Prasy i Departamentu Sieci Własnej.

[informacja zewnętrzna]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone