Powstanie związek firm z branży komunikacji elektronicznej

business-3167295_1280

Podmioty z sektora komunikacji elektronicznej powołają Związek Pracodawców Branży Komunikacji Elektronicznej. Celem inicjatywy są działania edukacyjne, które przybliżą wiedzę o telekomunikacji, sztucznej inteligencji i robotyzacji.

Firmy zawarły porozumienie w tej sprawie oraz podpisały list intencyjny. W skład związku będzie wchodziło na razie 20 spółek, które zdominowały w 90% rynek masowej komunikacji SMS w Polsce. Firmy zamierzają edukować oraz inicjować projekty na rzecz polepszenia przepisów prawnych, w tym zakresie.

Współpraca to podstawa

Zrzeszenie na rzecz działań edukacyjny i doradczych w obszarze komunikacji mobilnej stworzyło 20 podmiotów, w tym pięciu największych graczy na polskim rynku, zarówno pod względem liczby obsługiwanych klientów, jak i generowanego ruchu SMS. Do związku wstąpią LINK Mobility Poland (SMSAPI.pl), Materna Communications (mprofi.pl), SerwerSMS Polska (SerwerSMS.pl), Tide Software (tidesoftware.pl) oraz Vercom (redlink.pl).

– Związek będzie reprezentować wspólne interesy np. w kwestiach projektów rozwiązań prawnych w dziedzinie telekomunikacji, w rozmowach i negocjacjach z operatorami telekomunikacyjnymi i prezentować specjalistyczne opinie w sprawach związanych z komunikacją mobilną. – mówi Krzysztof Szyszka, prezes Vercom S.A.

Porozumienie wychodzi ze swoją ofertą współpracy do wszystkich podmiotów zajmujących się komunikacją elektroniczną oraz działających w środowisku nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji czy uczenia maszynowego.

Priorytety związku

Członkowie organizacji chcą propagować wiedzę na temat nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych na rodzimym rynku. Dlatego postanowili powołać zespół ds. wdrożenia i wykorzystywania nowych technologii mobilnych.

Związek stanie się też platformą wymiany doświadczeń oraz opinii na temat branży. Planowane jest podejmowanie wspólnych projektów w zakresie wdrażania nowych rozwiązań technologicznych oraz legislacyjnych.

Członkowie zamierzają organizować seminaria, konferencje i inne formy wymiany poglądów, doświadczeń, a także przekazywania wiedzy.

– To niezwykła okazja dla każdej ze spółek, aby dzielić się wiedzą, doświadczeniem i jeszcze skuteczniej edukować rynek. Wydarzenia, które chcemy organizować będą skierowane do biznesów wszystkich branż. Pokażemy jakie korzyści płyną z wykorzystania technologii mobilnych i komunikacji tekstowej, jak wysoką mają skuteczność, oraz jak w łatwy sposób tworzyć kampanie omnichannelowe. – dodaje Wojciech Kaczmarek, prezes LINK Mobility Poland

Organizacja pracodawców będzie prowadzić zadania z zakresu badań i analizy rynku oraz doradztwa na rzecz członków organizacji. W porozumieniu stworzony zostanie także obszar, który pomoże w rekrutacji pracowników.