Producenci gier utrzymują, że podstawowe wersje gier nie zdrożały zbytnio od lat 90. XX wieku. Pewnie mają rację, tylko zapomnieli dodać, że na cenę większości dzisiejszych gier składa się wiele dodatkowych płatności, które zazwyczaj przewyższają kilkukrotnie stawkę za dostęp. Jak zatem zaoszczędzić na wejściu do gry?

Przedświąteczne wyprzedaże

Paradoksalnie, warto kupować gry przy okazji różnych świąt lub wyprzedaży jak Black Friday czy Cyber Monday pod koniec listopada. Więcej pisaliśmy o tym tutaj. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta: im więcej ludzi kupuje, tym towar jest tańszy, bo łatwiej go sprzedać. W tym roku z okazji obu wspomnianych świąt dla graczy w Polsce także przygotowano atrakcyjną ofertę: większość gier kupimy wtedy o kilkanaście, a czasem nawet o kilkadziesiąt procent taniej. Przykładem mogą być promocje szykowane przez platformy internetowe np. GoG, Origin czy Steam oraz ich odpowiedniki na konsole takie jak PlayStation Store czy sklep internetowy Xboxa.

Ciekawym pomysłem jest także kupowanie tzw. abonamentu do gier, który działa podobnie jak opłata za telefon. Otrzymujemy możliwość pogrania w gry przez określony czas – może to być miesiąc, kwartał lub rok w zależności od platformy np. w Origin Access w wersji podstawowej za miesiąc zapłacimy 14,99 zł, a za rok 79,00 zł. W wersji Premium – odpowiednio – 59,90 i 419,90 zł. Dodatkowo w pakiecie Premium otrzymamy dostęp do pełnej wersji gry przed innymi graczami i wiele innych dodatkowych opcji.

Wirtualna przyszłość gier

Większość użytkowników przerzuciła się na kupowanie gier w wersjach cyfrowych, a nie, jak dawniej, w sklepie. Wynika to przede wszystkim z łatwości i komfortu zakupu: gramy i płacimy mobilnie za pomocą urządzeń. Wszystko to stanowi dzisiaj system naczyń połączonych, a gry w pudełkach zostały właściwie tylko dla kolekcjonerów i pasjonatów. Gracze nie mają wyjścia i muszą pogodzić się z takim stanem rzeczy, ponieważ wyprodukowanie gry w dzisiejszych czasach, tak aby spełniała wszystkie wymogi graficzne, a także reklama i marketing naprawdę słono kosztują.