Stanowisko CEO Revoluta w Indiach obejmie Paroma Chatterjee, która wcześniej pracowała w takich spółkach jak Lendingkart, Via.com, Flipkart i Airtel Money. Chatterjee zbuduje i poprowadzi oddział Revoluta w Indiach, zatrudni nowych pracowników, a także zajmie się wnioskami o stosowne licencje i potencjalnymi akwizycjami na lokalnym rynku.

Revolut rusza na podbój Indii

Revolut zatrudnił już dyrektorów ds. operacji i prawników w Indiach, a kolejnym celem są pracownicy z takich obszarów jak HR, finanse, marketing, compliance, analiza ryzyka i technologie. W sumie na ekspansję w Indiach brytyjski fintech przeznaczy około 25 mln funtów w ciągu najbliższych 5 lat. Revolut zamierza rozpocząć działalność w tym kraju w 2022 roku.

Indie to państwo z populacją liczącą 1,3 mld ludzi, które na coraz szerszą skalę akceptuje płatności cyfrowe. Byłby to ogromny rynek dla Revoluta, na którym musiałby on konkurować z fintechem Paytm, wspieranym przez SoftBank. Wielu obywateli Indii korzysta z Paytm do płatności za pomocą skanowania kodów QR (kilka tygodni temu płatności kodem QR udostępnił także sam Revolut).

Start w Indiach to kolejny krok w globalnej ekspansji Revoluta. W 2019 roku fintech wystartował w Singapurze i Australii, a rok później w USA i Japonii. Spółka che także zadebiutować na rynkach Ameryki Łacińskiej i zwiększyć swoją obecność w rejonie Azji i Pacyfiku.

Revolut jest obecnie wyceniany na 5,5 mld dolarów ale jego wartość może niedługo wzrosnąć do poziomu 10-15 mld USD – wynika z nieoficjalnych informacji Sky News. Fintech ma przymierzać się do kolejnej rundy inwestycyjnej, która miałaby się odbyć już tego lata.